Den extra smaken

Vatten, det är alltså vatten jag pratar om. Vanligt kommunalt kranvatten. Inget kolsyrat, inget köpt, inte smaksatt. Men det blir något speciellt med vattnet så fort det kommer lite snö ute, eller det blir lite kallare. Nu smakar vårat kranvatten som allra bäst. Jag brukar inte tycka vatten är så där supergott i vanliga fall, även om jag numera dricker betydligt mer vatten än vad jag gjorde tidigare i mitt liv. Men nu, när det är lite kyligt, det har kommit snö och så där, så smakar vattnet lite extra. Som en lite metallisk bismak. Nästan gnistrande kallt ibland, men ännu kallare kommer det bli, när det blir ännu kallare ute. Drack hur som helst nyss ett stort glas vatten, och det smakade sååå gott.
För övrigt har det varit en lång dag för mig idag. Jag var i Laxå när klockan var 7, det var upplåst in till vårdcentralen, vilket var himla skönt. Började jobba 7:30, slutade klockan 16. Jag stod i kassan hela förmiddagen, så trevligt där i kassan. De är så söta de där rara pensionärerna där, de är så uppmuntrande, och säger att man är så duktig när man säger att man är studerande, och att man fortfarande håller på att lära sig vissa saker. Idag lärde jag mig till exempel att fylla i "PK-brevet" och hur man la in det i datasystemet. Jag lärde mig även hur man registrerar en vaccination. Vi var hemma strax efter 17 här hemma. Vi stannade till på Konsum och handlade, och jag fyndade en orkidée där, 79:50. Det vart en för tidig julklapp till Erik.Väl hemma började jag med maten. Köttfärsbiffar med klyftpotatis och sås. Lyckades gräva fram lite tomater ur kylskåpet, som var helt fräscha, så alla fick en halv tomat var. Serverade även mammas goda äppelgelé till. Säger bara: Den är så gudomligt god!!! Tur att jag har en massa burkar i kylen =). Idag fick jag även reda på att jag har fått 3 veckors praktik på vårdcentralen i Adolfsberg i Örebro. Tyvärr så blir det över jul och mellandagarna, så planen på att Alex skulle vara här en vecka går i kras :(.Nu ska jag gå och lägga Theo. Han och jag har nyss duschat tillsammans.
Imorgon är det utvecklingssamtal med Nathalie, och jag kom på att jag har skrivit upp att Theo ska vara ledig från dagis... Inte speciellt kul att lämna honom där i knappt en timme heller för att sen gå och hämta honom. Får försöka lösa det på något bra sätt.Är trött idag, så jag kommer somna ovaggad. Kram på er!!Och ni som skrivit som anonyma... vilka är ni? jag kan inte se ju... blir ju nyfiken.

Kommentarer
Postat av: petra

kolla om du känner igen deras ipnummer vid kommentaren. du kan bläddra igenom de gamla kommentarerna och jämföra..



kram petra

2010-11-11 @ 22:18:00
URL: http://pwestermark.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0