Fullt och grattis

Jag brukar ibland säga att det är bra att ha fulla frysen med mat, mat kan man sällan få för mycket av... i alla fall inte i en familj som denna. Alltid skönt att ha all mat hemma, så man bara behöver ta fram ur frysen och laga till. Nackdelen är väl att man ibland kan vara glömsk, så man glömmer att ta fram mat ur frysen. Men ofta går det ju att tina i micron, så länge det inte handlar om stora köttbitar, eller hela kycklingar.
Det jag ville komma fram till är att vi nu har så in i bövelens mycket mat i frysen, så nu får vi knappt plats med att få in våra matlådor. En matlåda blir det oftast varje dag när vi lagar mat, och det är ju bäst att ställa den i frysen, i kylen glömms den snart bort. På detta vis har vi alltså gjort under de perioder som jag inte varit på praktik och Erik inte haft jobb. När Erik har jobbat den senaste tiden så har han ju jobbat natt, och då vill han inte ha någon mat med sig, så då går ju matlådorna inte åt. Men det var himla skönt att ha dem, nu när jag skulle iväg och jobba. Bara att plocka fram ur frysen och ta med sig. Men nu när vi har så himla mycket i frysen, så önskar jag nästan våran frysbox tillbaka. Den är för närvarande utlånad, men de som lånar dem har ju nästan ingen frys alls, så den får vara utlånad ett tag till.
Med grattis så menar jag att Erik har fått jobb, idag. Eller det finns en liten hake, och det är att arbetsförmedlingen måste betala en grundutbildning i ett styrsystem som han kommer att jobba med i det tilltänkta jobbet. Som faktiskt ligger i Laxå dessutom. Näst intill granne med vårdcentralen, där jag har haft praktik. Så nu hoppas vi på att Erik får jobbet, men arbetsförmedlingen har ju sagt att har han bara papper på att han är garanterad jobb efter en specifik utbildning, så betalar de utbildningen.
Nu ska jag kolla lite på barntv tillsammans med Theo.
Lev och må mina vänner!

Kommentarer
Postat av: Emma

Ja vi behöver den verkligen =)) .....ni får börja äta upp era matlådor helt enkelt hihihi



Får hoppas de där ufona på ABF kan skriva på papprena då, varför inte lixom. Det handla om att få bort en ur arbetslösheten .... morr

2010-11-03 @ 19:52:24
Postat av: Lena

Hoppas, Hoppas han får jobbet, Lycka till :)

2010-11-04 @ 00:04:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0