Iiiih vad kallt det är!

Det är kallt både inne och ute. Vi som hade trott att våran fläkt mer eller mindre skulle frälsa oss från en större del av kylan, det gjorde den inte. Även om det inte är riktigt så kallt som det kan vara. Så viss nytta gör faktiskt fläkten. Dessutom så har vi faktiskt inte några element på, någonstans. Det enda som går är fläkten, luftvärmepumpen och just nu eldar jag lite också. Dagens innetemp när jag vaknade låg på cirka 16 grader i köket, 14,4 i vardagsrummet och här där jag sitter så är det 18 grader.
Jag och Theo har nyss ätit en varm frukost som bestod av nudelsoppa. Japp, han fick vara hemma idag från dagis. Men inte för att det är kallt ute denna gång, utan för att han sov så enormt dåligt i natt. Han somnade här nere i soffan igår kväll när klockan var 18, jag trodde att han skulle fortsätta sova hela natten, det gjorde han inte. Han vaknade ungefär en timme senare och tyckte inte att han skulle fortsätta sova. Så han fick vara uppe med oss. För ovanlighetens skull så låg även Erik i sängen där uppe, och detta gjorde väl att alla inte sov speciellt bra. Erik hade visst vaknat många gånger i natt, och Theo kunde absolut inte ligga så stilla som han brukar göra i vanliga fall när han sover hos mig. Ja, ni läste rätt, han är 3 år och sover fortfarande bredvid sin mamma i hennes säng. Han har en egen säng, men han vill inte sova själv, han tycker det är otäckt.
För att gå till något annat så satt jag och surfade runt på Lindex, som jag så ofta annars gör, och hittade en massa fint, främst till Theo, de har ju så fina barnkläder. Till Nathalie finns det också en himla massa snyggt. Själv behöver jag väl inte köpa så mycket den närmsta tiden, då jag handlat på mig tröjor, toppar och annat så jag klarar mig ett tag. Erik köpte sig ett par supersnygga jeans här om dagen, sitter otroligt bra på honom :).
Theo ska till tandis idag, hoppas på att det kommer att gå bra. Hoppas även att hans tänder ser bra ut, vad jag kan se så ser de i alla fall friska ut.
Just ja, jag var ju in till Örebro i fredags och  fixade nationellt id, det bör dyka upp den här veckan. 5 arbetsdagar skulle det ta att få fram det. Jag trodde att man skulle få krypa in i en sån där hytt och ta kort, men nädå, man tog kort direkt vid kassan, och kameran justerade automatiskt höjden. Man fick se en förhandsvisning av ID-kortet på dataskärmen, och det såg faktiskt bra ut. Eftersom mitt förra ID gått ut, så fick jag ha med mig Erik som kunde legitimera mig.
Nu tycker Theo att vi ska kolla på tv... han är trött eftersom han fick gå upp tidigt idag efter att ha sovit dåligt i natt. Lovar att jag är hemskt trött jag med... Kanske bäst att försöka få honom att sova nu, så han är pigg och medgörlig tills vi ska till tandläkaren.
Må gott vänner!

Kommentarer
Postat av: Mattias

Hatar den här kylan nu, brrr! Kanske bara är jag men om jag får ha en synpunkt på din blogg så är det att dina texter skulle bli lättläst ifall du gjorde några styckebrytningar



när du skriver längre inlägg. Fast kanske bara jag som tycker det blir jobbigt att läsa långa stycken så kanske inget att bry sig om :)

2010-11-09 @ 15:29:34
URL: http://jack71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0