Lördag

Ikväll ska jag göra mat, det ska bli kyckling med en kryddmix som jag fått prova från buzzador. Det är santa maria som har denna kryddmix. Jag återkommer om hur man gör, vad det smakar och eventuellt en bild eller två.

Annars idag så har det varit väldigt lugnt, städa lite, hämtat paketet som jag pratade lite om ovan, och senare ikväll så är det ju så mycket bättre på fyran. Det brukar vara bra. Får se hur mycket jag får se av det den här gången. För det är väl som vanligt jag som får gå och lägga Theo. Sällan någon som bryr sig om att det är något program på tv som jag inte vill missa.

Pratade med mamma idag, det var lite creepy. Jag försökte först att ringa hem till dem, en där var det bara upptaget. Så då skrev jag ett meddelenade till hennes mobil, om att jag provat att ringa, och att det bara var upptaget. Det tog kanske 3 minuter efter att jag skickat meddelandet, så ringde hon mig, från sitt jobb. På jobbet har hon inte telefonen med sig... så hon hade inte läst det. Tankeöverföring eller vad?

Pratade i alla fall med mamma och de ska komma hit på jul de också, mysigt, mysigt, mysigt. Blir som mina egna drömmar, om att få föra jultraditionen vidare. Mammas jul är det bästa som finns. Hon skulle hjälpa till att göra en del av maten också. Emma och Fredrik kommer hit de också, och de ska också göra en del av maten, och det ska även vi. Skönt när man delar upp det lite. Imorgon ska vi för övrigt dit på fika, och bestämma vilka som ska göra vad.

. Imorgon så är det redan söndag, men då ska vi hämta hem lilla apekatten... Nathalie alltså. Hon är en liten apekatt. Klättrar som en apa och smidig som en katt. Hon var för övrigt på disco igår, och hon hade dansat med alla killar. Hon hade ju även fått låna mascara av mig, hon vart så söt så.

Nu ska nog jag gå och lata mig lite tillsammans med Theo... om han nu vill. Jag är himla trött, men jag har ingen aning om varför. Har ju inte gjort speciellt mycket idag, men det kanske är det som är problemet. Har i alla fall putsat ett fönster i köket. Helst skulle jag vilja pynta med julgardiner nu på en gång. Men det kanske är lite väl tidigt än? Skulle vilja ta fram tomtar och ljusstakar, stjärnor och allt. Men det är ju bara början på november ännu. Men jag lovar, när det börjar dra sig mot advent så åker allt fram, illa kvickt.

När tänker ni läsare ta fram julpyntet?
Vad har ni för favoritpynt?
Och vad måste finnas med på erat julbord?

Kommentarer
Postat av: Petra

Jag vet inte när jag ska ta fram julsaker o inför advent.men om du börjar,så kanske jag också vågar julpynta:-)

2010-11-14 @ 02:08:55
URL: http://pwestermark.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0