Underbar överraskning!

Alldeles nyss, för en liten stund sen, när det var paus för nyheter i Beck-filmen så tänkte jag att jag skulle gå in och kolla om jag fått mina betyg på IT och LOA (gruppsykologi). Läste nämligen att en annan klasskamrat hade fått sina svar, så då ville jag se om jag hade fått mina svar. Det hade jag, och det var glada besked, men samtidigt lite komiskt.
I IT där vi har läst grunder, och så fördjupning i word och excel fick jag VG i. Min sista tenta var perfekt stod det i brevet. Den tentan som jag var nervös över att jag inte skulle klara, då jag inte hade en aning om hur jag skulle räkna ut sista uppgiften. Gjorde en chansning, och tydligen så var min chansning helt rätt.
Efter det så öppnade jag LOA uppgiften, en uppgift som läraren kallade för gedigen. Det komiska med den uppgiften var att det var nåt jag snodde ihop i all hast och hoppades på det bästa. Uppgiften skrev jag på max två timmar, med noll inspiration och lust. Men det gick ju galant det med. VG i uppgiften och i hela kursen. Men det var ju rätt väntat, då jag fått VG i alla uppgifter i den kursen.
Nu på kvällen så kollar jag på Beck. En film jag förvisso redan sett, men den är bra, som alla beckfilmer. Jag gillar beckprofilen, men favoriten är nog ändå gunvald.. han är bara för skön, och det finns nog faktiskt ingen annan som kan göra den rollen rättvis, så jag hoppas att de inte får för sig att byta ut honom, om det nu skulle få för sig att göra fler filmer.
Imorgon ska jag in till Örebro, jag ska kolla nya glasögon och göra synundersökning. Nåt jag verkligen skulle behöva göra är att skriva rapporten. Har inte gjort det, bara gjort en liten början. Men det ska nog gå bra, hoppas jag. Fast den ska ju vara inne den 1/12. Tänk, snart har december gått, snart är jag helt färdig med hela långa utbildningen. Eller långa, och långa, den var väl inte så lång, men 1½ år var det i alla fall. Tänk vad jag lärt mig mycket under den här tiden trots allt. Har fått ett starkare självförtroende, om att jag faktiskt kan så mycket mer än vad jag tror att jag kan.
Min nuvarande dröm är körkort. Men det kommer väl det också. Måste bara hitta lite pengar någonstans först.
Snart är det även dags att åka upp till Östersund för sista gången. Kommer nog på sätt och vis sakna de där tågresorna. Men jag kommer inte sakna avskedet jag alltid måste ta. Det är så satans skitjobbigt, och det gnager i mig redan nu. Det är jobbigt varje kväll när jag är där, jag tänker på mina barn, jag saknar dem så mycket. Så mycket så att det gör ont.
Nu ska jag kolla färdigt på filmen, sen får vi se vad jag hittar på, kanske är jag vaken ett tag till, eller så går jag och lägger mig.
Gonatt vänner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0