Ett försök..

Dags för ett nytt blogginlägg... fick en liten kommentar om det, så det är väl bäst att jag lyder ;). Brukar sällan lyda förmaningar, men den här gången kändes det som att det kunde vara bra.
Tänkte för en stund sen att jag skulle försöka mig på att blogga från min telefon - HTC Legend. Men det gick inget vidare kan jag säga. Kunde ju bara skriva rubriken, men ingen text under, så det var ju inte mycket att hurra för. Har försökt att ladda hem ett antal olika appliktioner, för att få det att fungera, men alla jag har testat har varit på kinesiska, så det är inget man direkt kan läsa, för det blir bara kinesiska tecken överallt. Nog för att jag är smart, men inte så pass att jag har lärt mig kinesiska.
Maten idag vart onyttig, pizza. Det var tänkt att vi faktiskt skulle äta korvgryta, med en massa rotfrukter, som rotselleri, kålrot, morot och palsternacka. Skulle även ha lite purjo i det hade jag tänkt. Men det var ingen som riktigt var sugen på det en söndagskväll, så det vart pizza istället. Smakade förvisso bra, men efterätten gör ju inte att man får direkt bättre samvete... Chokladmousse, som jag gjort själv. Men så här i efterhand så skulle jag ha valt ljus choklad istället för mörk, för moussen vart väldigt, väldigt stark... men det blir väl så när det är 80% kakao?! Jag lyckades mildra det hela med lite florsocker som jag vispade ner. Tyckte i alla fall att det vart lite bättre då, iaf när jag provsmakade.
Minns inte om jag bloggat om sannamarken? Har jag gjort det? Minnet sviker... Hur som så hade jag en vän här, hon var här med hennes barn och vi gick på marken tillsammans. Himla trevligt, även om det inte blir så himla mycket sagt under tiden man går på marken, det finns ju en hel del att titta på, fast i år tyckte jag det var sämre än vanligt. Eller så hittade jag inte det jag hade tänkt. Å andra sidan så hittade jag ju det jag skulle ha, vilket var strumpor. 14 par till mig för 100 kronor, japp, jag är införstådd med att mina strumpor säkerligen kommer att gå sönder inom en rätt snar framtid... Men det är väl smällar man får ta. Nathalie fick även hon strumpor, men hon fick bara 7, i bättre kvalité.
Klockan tickar iväg ser jag, funderar på att kolla på ensam mamma söker, men jag får nog kolla på det på datorn, för barnen sitter i badet och har kul låter det som. De fick visst tag på en schampoflaska som tillhörde mig, som de gjort lödder av... orkar bara inte bli arg, för sjuttioelfte gången. Jag får väl skylla mig själv att jag inte plockade bort flaskorna innan de gick i badet.
Imorgon är det måndag, och den stora dagen då Theo fyller år närmar sig med stormsteg, tänk att på torsdag är det dags, då fyller han år. Samma dag ska svärmor in och opereras för bröstcancer... Jag hoppas att PAD:n visar en snäll version av bröstcancer, så hon inte måste gå igenom en massa jobbiga strålningar och så vidare.
Nu ska jag kolla på ensam mamma.

Kommentarer
Postat av: Mrs_A

Tack för svaret :) Nu låter den meningen ganska rimlig i mina öron haha!

2010-10-11 @ 00:47:47
URL: http://emiracle.blogg.se/
Postat av: Mattias

Jag har läst att en del använder en app som heter Wordpress som ju egentligen är ett annat bloggverktyg men jag har inte testat själv. Blogg.se borde ju göra en app nu när den här typen av mobiler blir allt vanligare kan man tycka.



Hoppas det ordnar sig med svärmor!!

2010-10-12 @ 13:15:11
URL: http://jack71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0