Pics!!

Ja, jag lovade ju lite bilder på de senaste dagarna. Det vart väldigt mycket bilder, försökte mig på att göra ett bildspel med hjälp av ett program som jag laddade hem från nätet. Men det funkade inget vidare, tyvärr. Förutom att blogg.se inte tycker att det ska byta bild, så vart bildkvaliten kass... så jag fick ladda upp en bild i taget istället.

Enligt Theo så måste ju födelsedagen ha varit bra, eftersom han inte så gärna vill gå och lägga sig om kvällarna, han vill helst sitta uppe och leka med alla nya fina leksaker han har fått. Han fick ju saker utöver det som syns på bilderna. Bland annat nåt med sjörövare, med någon kanon, som han tyckte var himla kul. Han fick även ett par traktorer, som vart en stor hit.
Fikat vart lyckat det med. Stod ju och bakade till klockan halv ett, men då var jag även klar med disken när jag gick och la mig. Kan lova att jag var rätt mör. Theo väckte mig morgonen efter vid 8, och det var en rätt lagom tid tyckte jag, men det vart himla stressigt eftersom jag skulle göra klart glasyren på muffinsen, och så skulle jag ju hinna med att göra tårtan också. Och när jag fixade allt det, så vart det ju såklart ännu mer disk, och den rena disken stod i diskmaskinen, så den fick jag plocka ur, och sen ladda med ny, smutsig disk. Efter det så var det hög tid att duscha av sig tyckte jag, när jag kom ner tog jag en macka till frukost, och då var klockan 11 och de första gästerna kom.
De första gästerna var Lasse och Marita, dvs Eriks föräldrar. Himla kul att Marita orkade komma hit, trots att hon opererats ett par dagar innan. Mina föräldrar vart lite försenade, men det gjorde inget, då hann jag och mamma prata lite. Mysigt att prata lite med mamma. Theo lekte med sin pappa och sin morfar.
En bok med figurerna från "Hurra för Kalle"
Här öppnar han sin tröja, som ser ut som en serie ur bamse... ni får se
sen, på andra bilder. Lägg märke till krabbtröjan.
Fin tröja tyckte Theo.
Mysiga hunden... ett riktigt märkesgosedjur... Bukowski... han har inga
andra märkesgosedjur, och han ville så gärna ha en hund... Jag tyckte den
var så söt, och den var faktiskt inte särskilt dyr heller.
Tårtan!! Hade inte rätt bokstäver för att kunna skriva något vettigt, och
Theo tyckte så mycket om bokstäverna, så jag la på dem lite huller om
buller, och det funkade ju det också. Han lyckades dessutom att blåsa ut
alla ljusen på tårtan.
Nya tröjan på, men bildprogramet jag använde när jag redigerade
färgerna på bilden lite, tolkade ärmarna som mörkblå, men de är svarta egentligen.
Theos kök som vi köpte åt honom. Han fick en massa tillbehör till köket
från farmor och farfar. Utöver det så vill Theo sitta och laga mat, så därför
står den fula pallen där. Theo tokar sig, och har två nappar i munnen samtidigt.
Bus med mormor är jättekul!!
Ännu mer bus, Theo gapskrattade...
En fin bild på morfar, som han inte alls var beredd på. Jag gjorde om
den, så att den vart svartvit... Tycker den vart himla fin!!
Nu är klockan mitt i natten. Jag ska nog gå och väcka Erik, som nog somnat bredvid Theo. Han brukar vilja bli väckt... så det är väl bäst jag gör som han önskar...
Ha en fin kväll alla!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0