Mat och bak

Hur ska det här bli? Jag kan verkligen inte komma på vad jag ska skriva om i en uppgift om gruppsykologi. Det ska fläta ihop 3 andra uppgifter, så det är en riktig utmaning. Grejen är att det nog hade varit lättast om man haft mycket arbetslivserfarenhet, men jag har inte så där jätte mycket erfarenhet, och har aldrig varit på något ställe så pass länge att jag upplevt en stor de av dynamiken i en grupp. Jag får väl helt enkelt försöka ta lite från verkligheten och sen spä på med lite fantasi... Men jag försökte med det idag, men jag kom ingen vart. 4-5 rader men jag var ändå inte nöjd, och då är det lika bra att radera.
Både igår och idag så har det bakats här hemma. Igår så bakade jag vallmobröd, som vart riktigt goda med fullkornsmjöl. Det dumma med hembakat är att det är så gott så man kan äta så mycket mer, bara för att det smakar så bra.
Idag skulle Erik baka till sitt fikabord på jobbet, för att han förlorat 3 gånger i kortspel på 1 vecka. Det vart bullar med vaniljkräm på, jättegoda vart de också, jag har provsmakat dem :). Men det vart nog att jag gjorde det mesta. Erik rörde ihop degen, jag hällde i mjöl, och han gjorde två stycken bollar av degen, jag gjorde de 16 andra. Jag gjorde vaniljkrämen och jag klickade i den i bullarna, och jag skickade in bullarna i ugnen och garnerade dem med florsocker när de kom ut. Men det är ganska kul att baka, så det gjorde inte så mycket.
Barnen fick också smaka på bullarna, Theo föredrog vaniljkrämen framför bullen :).
Nu ska jag ta det lite lugnt i soffan och försöka ladda upp inför i morgon, då jag tänkte att jag skulle försöka få färdigt 2 uppgifter, nämligen medicinsk dokumentation och gruppsykologi. På fredag har vi tenta i word... men det blir nog busenkelt :). Ligger ju på VG i den kursen, så jag känner mig ganska säker. Värre blir det nog med excel-tentan som kommer senare, jag och excel är inte så bra kompisar.
Ha en fin kväll vänner!

Kommentarer
Postat av: Malin B

Lycka till med skoluppgifterna!!!



Jag gillar skarpt att baka, i perioder. =)

2010-09-07 @ 10:46:19
URL: http://malinbs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0