Idiotkallt

"Kalle om Nytt år och nytt tiotal:
Kul för A. Du får inte plats hemma hos mamma. Sätter man barn till världen så ser man väl till att de får plats..."

Det finns idioter till allt, har jag sagt många gånger, och här ovan finns det tydligen någon som endast läst ett inlägg i min blogg, och valt att döma mig efter det...
Alla barnen har inte eget rum, nej... för att det mellersta barnet enbart är här var 3:e vecka. Dessutom är övervåningen mycket dåligt planerad, skulle kunna gå att göra något bättre av det, och det ska det väl göras med, så småningom. När pengar börjar rulla in. Ingen lider av platsbrist just nu, yngsta sonen, har inget eget rum, men det behövs heller inte, då han tycker det är hemskt att sova själv i ett mörkt rum.
Men vad menar den här Kalle om att jag inte får plats hemma hos mamma? Klart han får plats här, han är prioriterad, och jag har aldrig någonsin talat om för honom att han inte får plats här. Har förklarat att det är lite trångt, men att det kommer bli bättre. Och han har full förståelse för det. Dessutom så vill han hellre vara med sin syster, så han sover endast i sitt eget rum.
Nä, idioter finns det till det mesta, och han ovan behöver inte göra sig besväret att komma tillbaka igen.
Men planen längre fram, är att flytta på lite väggar, och ta bort en garderobsvägg, och göra ett större badrum. Utöver det så kommer det fortfarande vara ett stort rum där uppe, som man kan bygga om, så att det blir två rum. Då finns det fortfarande 2 mindre rum kvar där uppe. Varav det ena ska jag och Erik flytta in i, och ha en garderobsvägg där istället.

Idag ska Alexander i alla fall åka hem, såklart kommer det bli tomt utan honom, men vad göra? Skolorna börjar, och Alexander vill hem till sin pappa, där han själv har valt att bo. Men när han kommer tillbaka nästa gång, så ska vi försöka hitta på nåt kul, vi har planer på att åka och bowla, kan nog bli kul för de stora barnen.

Just i detta nu sitter jag och grämer mig över vårat nintendo wii, som gav upp igår, efter att vi fick strömavbrott, eller rättare sagt en säkring gick. Bara att byta den, men efter att vi bytt den så ville inte vårat wii hoppa igång igen. Vi hoppas och tror att det är transformatorn som har fått sig en smäll, och gått sönder, ska tydligen inte vara helt ovanligt till dessa konsoller.

Är förresten med och tävlar hos millahoman, där jag ofta brukar tävla, tävlar om väggdekorationer, eller ett presentkort hos vimsa dekor för 400 kr, och så tävlar jag om ett hårborttagningskit. Skulle mer än gärna vinna båda två :).

Nu när man snart fyller jämnt, så har jag bestämt mig för att önska mig pengar till en kryssning. Att få komma bort från barn och annat som hör vardagslivet till i ett par dagar är sååå nyttigt och välbehövligt.

I natt var det kallt ute, och det vart kallt inne. Är förbaskat glad över att detta hus inte står uppe i dalarna där det skulle bli 40 grader kallt enligt aftonbladet (som jag iofs inte litar så mycket på). Här hemma hade vi, när vi vaknade hela 12 grader varmt i köket, hur varmt och skönt har ni hemma hos er?

Kommentarer
Postat av: Millah

JO jag har försökt letat men det är svårt :/ Ja själv har man int råd att skaffa sig något nytt . Men har som sag 64 och super nintendo så det får duga tills vidare :)

2010-01-06 @ 11:43:45
URL: http://millahoman.blogg.se/
Postat av: Elin - Ett hus till oss

Tråkigt med sådana kommentarer. Då bordeman inte skriva.



Sv: ja medphotoshop kan man trolla verkligen :)



Jag önskar er en fin fredag, Kram Elin!

2010-01-07 @ 23:25:40
URL: http://etthustilloss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0