Act 2 and the sock

Jag lovade i en tidigare blogg (för ett rätt bra tag sen tror jag), att jag skulle följa upp hur min kar beter sig under tiden som jag jobbar. Och jag kan erkänna att när han jobbar eftermiddag och jag förmiddag (som jag alltid gör) så är han jätte duktig. Då plockar han och diskar och har sig. Hur det är när jag jobbar dag, får jag allt återkomma till.. För jag började plocka direkt när jag kom hem... Började med att bädda, och sen fortsatte jag med disken. Så nu är den borta. Känns inge kul att komma hem till ett hem där det är en diskbänk som är full med disk... *suck*.
Och the sock då? Kanske ni undrar?! Jo..sock betyder som bekant strumpa... vilket är mitt nya smeknamn... jag kallas nämligen för strumpan på jobbet ha ha. Vet inte vart ifrån de fått det, men mej gör det inget om jag får ett smeknamn. Inget jag lider av.
En äldre gubbe som jobbar ett par stationer ifrån mej, blir triggad av att munhugga med mej bara han ser mej... jag sprider tydligen sådan anda om mej.. *asg*. Och hur som helst så har jag för det mesta svar på tal, han tycker att jag ska få fortsätta jobba där... bara för att han ska kunna hämnas. lycka till säger jag.
Annars har vi haft fullt upp idag på jobbet, vi har legat efter med allt. Så jag fick ligga i med att montera paneler och växlar. Gav mej även på att montera pedaler.. och nu kan jag iaf en pedal, även om jag inte är helt jättesäker på den, så går det lättare och lättare.
Nähe, nu ska jag lösa dagens svåra gåta... nämligen: vad ska vi äta till middag?

//Linda

Kommentarer
Postat av: Malinbayard

Tvi för att komma hem till en "röra"!

2006-12-05 @ 09:16:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0