Lite virrigt!

Sist jag bloggade så råkade jag nog skriva att jag och dottern gick i samma skola när vi gick i lågstadiet... Men det är ju fel. Det som skulle stå, var att jag och min mamma gick i samma skola när vi gick i lågstadiet.

Cellprovet gick iaf bra, okej, det är inte trevligt att göra det, men det är väl nödvändigt. Enligt bm så har jag inte gjort det sen 2003, så det var väl på tiden att jag fick det gjort igen då. Men nu är ju saken lugn i 3 år...

Var iväg och handlade lite smått idag, hade en bonuscheck på ica, på 100 kr, och snacka om att jag hade tajming, för jag jag handlade för precis 100 kr. Tyvärr så tänkte jag inte på att vi behövde en del saker hemma till köttfärssåsen, som krossade tomater och lök... så nu fick Erik gå och handla. Theo fick följa med i sin vagn.

Måste säga att jag fick ett mycket besynnerligt förslag från bvc sköterskan. Theo har någon ögonfluss, så det varar från hans ögon. Får gå och torka mest hela tiden. Hennes tips var att jag skulle försöka droppa citronsaft (från en citron) i hans ögon. Enligt en ögonläkare hon pratat med så skulle det vara bra mot bakterier. Det skulle göra miljön i ögonen sur, och det skulle bakterierna dö av. Jo visst, det låter ju rimligt. Men jag har fått citronsaft i mina ögon, och det svider ju som eld!!! Det tänker jag då rakt inte utsätta Theo för i onödan.

Vad har mer hänt? Ja, första dagarna i skolan gick väl bra, förutom att Nathalie lämnade in sin läxa ogjord. Fröken hade ju sagt att man skulle lägga läxan i den gröna lådan, vilket hon gjorde. Hon missförstod att det var den färdiga läxan som skulle läggas där. Så nu får jag väl följa med henne till skolan och lägga ner läxan i hennes väska. Ska även lägga dit hennes regnkläder som hon har. Har talat om flera gånger att hon ska lägga dem i skolan, men hon är bra på att glömma...

Ont i huvudet idag, och i ryggen. Vet inte vad det är för fel riktigt. Kanske håller jag också på att bli sjuk, och det vore ju mindre kul förstås. Tycker inte riktigt att jag har tid med det. Men det har man iofs aldrig tid med, om ärligheten ska fram.Nu ska jag gå och plocka lite i köket. Så det kan fixas mat där utan att man behöver trängas med viss disk.

Ha de gott!

Kommentarer
Postat av: Malin B

Alla kan göra fel med läxor, bara man rättar till det så är det ju okej. Det är så mycket nytt i början ju.

2008-08-25 @ 13:06:54
URL: http://malinbayard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0