Röd kaffebryggare och trasigt tak

En sån skulle jag vilja ha. Men jag hittar ingen som är riktigt snygg. Jo den röda färgen är snygg, men OBH:s kaffebryggare som är röd är ju skitful. Rent formmässigt alltså. Hmm, jag kanske inte borde snacka om sånt över huvud taget, för smak är jag född utan. Iaf vad gäller inredning. Hittade en till röd kaffebryggare, men den vet jag inte om den har rätt röda färg. Svårt att se på nätet. Hade gärna haft en som går i samma färg som våran röda wassermax kolsyremaskin.
Annars så renoveras det för fullt här hemma. Alexander och Nathalie är hemma hos sin pappa en vecka till. Så det är rätt lugnt här, men Theo tycker det är trist att inte ha brorsan som kan busa med honom. Ser så ut iaf. Lillplutten älskar att vara ute. Allt som har med ute att göra är kul. Dvs, gunga, cykla, leka med en hink med vatten i. Plocka med gräs och andra prylar. Bara man gör det ute så är det kalaskul. Undrar hur det blir i vinter. Vet inte om jag har lust att stå ute och frysa halft ihjäl. Brrrr. Hoppas på en mild vinter utan snö.
Men angående renoveringen, så gjorde svärfar ett litet misstag och gick i taket, höll jag på säga. Han gick på taket, plasttaket som är till altan alltså. Det gick sönder, så nu har vi ett hål där, så nu kommer det regna in på våran altan. Ja, ja, huvudsaken är väl att han klarade sig helskinnad.
Trött, trött, trött idag. Eller det har jag varit de senaste dagarna, jag vet inte varför. Har sovit massor om nätterna, tycker jag iaf. Kanske det som är problemet, jag sover kanske för mycket?!
Blir sur på mig själv. Skulle gått å vägt och mätt Theo när han var 9 månader, men kom jag ihåg det? Nej självklart inte. Så nu är han vägd och mätt när han är 8 månader, sen blir det ett jättehopp till 10 månaderskontrollen. Men den tror jag att han klarar galant. Minns inte riktigt vad den innebär, men de ska väl kunna resa sig upp och krypa. Och det kan han ju redan, så det bör väl inte vara några större problem.
Säkerhetsgrejor är inköpta. Eluttagspluppar har vi satt in, och köpt en grind som vi ska sätta upp. Har sån lust att renovera, göra fint och så. Men samtidigt så blir man så avtaggad när man vet att man måste flytta iaf. Inom ett par år. Varför kan man ju undra? Ja, för få rum och så kostar det för mycket att bygga ut. Skulle säkert kunna ha råd med det om jag får jobb osv, men frågan är ju om man får tillbaka de pengarna den dagen man verkligen ska flytta? Tvivlar på det, då det är ett så gammalt hus. Kanske skulle det inte ens funka att bygga på en våning på vardagsrummet, vet ju inte hur taket funkar för det. Men visst, har hittat ett hus som jag är jäkligt förtjust i, men det får man ju inte köpa förrens jag har jobb. Suck. Ibland längtar jag ut till arbetslivet och ibland så känner jag att jag bara vill vara hemma. Vara med min plutt. Men tyvärr så funkar det inte så. Får vara glad att man slipper lämna barnen till "daycare" när de är 3 månader. Fy, hade jag aldrig klarat. Eller kanske hade man det, om man var inställd på det från början?!
Erik ska börja jobba idag, efter semestern. Äntligen är karln ur huset, har känts som att vi klättrat på varandra. Jag blir sur och han är bara för mycket ibland. Ibland vill man bara vara ifred. Här om dagen tog priset. Höll på bli vansinnig.
Skulle bada hade jag tänkt. Gå på toa först bara, när jag sitter på toa och läser så knackar det på dörren: Vad gör du? Jag är på toa svarar jag. Men om du ska bada så måste jag sätta ihop lampan där inne. (Vi hade bytt glimmtändare, för den var trasig) och erik hade inte satt ihop grejorna efter sig. Så det kom han på att det skulle göras när jag skulle bada. Hade tänkt att jag skulle få komma ifrån lite. Men då gick min gräns, hade han inte kunnat satt tillbaka allt när han väl bytte glimtändare? Man kan ju tycka det iaf. Så gnäller han på mig och säger: Är det bättre att hela armaturen går sönder så vi får köpa en ny? Nej, men du hade kunnat göra färdigt från början... Där gick min gräns, stängde av vattnet drog ur ploppen och gick och la mig, utan att säga god natt. Men inget har nån effekt här hemma. Han fattade inte varför jag vart sur när jag inte fick duscha ifred här om dagen. Oftast tar det mig 20 minuter att duscha. Dvs tvätta sig själv och håret, raka benen och så. Tänkte att jag skulle få göra det ifred. När jag står där (mitt i natten, vid 23-tiden) och dushar, så vaknar Theo, väntar på att Erik ska ta upp honom, men det händer inte. Får skyla mig med en handduk, modell minimal och stå och försöka trösta honom. Men Theo ville ju inte somna om, jag såg ju konstig ut, som bara hade handduk, dessutom var håret dyblött, och med balsam i. Han gnällde och var ledsen, men ingen Erik kom upp. Erik kommer upp en bit i trappen, går ner igen, kommer upp en bit och till sist frågar han: var du tvungen att ta upp honom för att han gnällde lite? Gnällde lite? Han hade varit kanonledsen i 5 minuter när jag duschade. Jag hade inte hjärta att låta honom fortsätta skrika. Sen säger han: Men du kan väl lägga honom, för du är väl färdigduschad... jag har lite att göra vid datorn... måste läsa färdigt på saltvattensguiden... Visst, ja aboslut gör det, så jag fick skölja ur balsamet med Theo i famnen, fick inte tvätta mig med tvål, osv. Erik förstod inte alls varför jag var sur... Blir galen. Går på toa 2 gånger om dagen, mer hinner jag inte...
Nähe, ta hand om Theo, igen...  *vrålar ut min frustration*

Kommentarer
Postat av: Katja

Vad jobbigt att ni inte riktigt får plats alla i huset. Förstår att du vill fixa och dona, men om ni ska flytta kanske det är onödigt.

Beror ju på hur stora grejor ni tänkt göra förstås.

Tur att svärfar inte gjorde illa sig uppe på taket.

Astrid fick också ett hopp till 10 månader precis som Theo, men det spelar nog ingen större roll.. huvudsaken är ju att man ser själv att de växer o mår bra.

Jobbigt att du inte får ta en ordentlig dusch i lugn och ro. Kanske kan du säga att nu ska du ta ett bad och ett glas vin och vara ifred en timme, eller så. Det kanske funkar bättre om ni gör upp sånt, annars är det lätt att du glöms bort för att du inte tar plats.. ja du förstår hur jag menar hoppas jag.

kram på dig!

2008-08-05 @ 19:33:31
URL: http://pavargataistan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0