Sjuk

Tror jag att jag håller på bli. Jäkla skit. Vill inte... har inte tid, orkar inte...
Ska gå till apoteket och köpa sånt där echinagard eller vad det heter. Har ingen aning om hur det stavas heller, men har en stark känsla av att jag stavat på tok fel. Men det orkar jag inte bry mig om för tillfället. Åt det förut en gång när jag började känna mig sjuk, och det hjälpte faktiskt. Eller så inbillade mig, jag kanske trodde så mycket på det så att jag tyckte att det hjälpte.
Har inte gjort ett jota idag. Trött som en gnu, ingen ork alls, någonstans. Att vara vaken har varit rena rama plågan. Inte har det blivit lättare att att Theo har varit konstant gnällig. Det har inte spelat någon roll vad jag har gjort, han gnäller ändå. Vet inte vad jag ska göra åt det heller. Ögonflussen ser ju ut att vara borta, och han ser inte sjuk ut förövrigt heller. Ja, ja, får hoppas att det ger med sig.
Hoppas att jag själv blir bättre tills på Lördag, men jag tvivlar. Har ju början till ont i halsen just nu, det vill säga det gör bara lite ont. Så jag gissar att det bara kommer bli värre. Och fortsätter det så här, så kommer den tänkta kräftskivan att bli inställd. Den som vi skulle ha haft i helgen.

Imorgon åker Nathalie hem till sin pappa. Vi funderar på om vi ska passa på att göra en veckohandling då. Har äntligen fått Erik att fatta att det är bättre att veckohandla än att handla lite titt som tätt här på ica. Man får liksom inte med sig lika mycket av det där som inte var tänkt att man skulle handla. Ja, ni vet hur det kan bli? Man går och handlar, men alltid hamnar nåt där i, som inte skulle vara där i.

Som sagt, trött är jag, men det beror väl främst på att jag börjar bli sjuk. Har sovit lika mycket som min lille plutt idag, men jag hade lika gärna kunnat somna bredvid honom i sängen, utan större problem.

Dags för dusch och sedan sängen! God Natt på er!




Var ju hemma hos syrran förut, och då fastnade ju även denna bilden i kameran, tyckte den vart bra faktiskt.

Kommentarer
Postat av: Malin B

Echinagaard måste stå i skafferiet!!! ;)

Det gäller att proppa i sig på direkten när det börjar killa i halsen. hjälper det - nästan alltid.



Jag både veckohandlar och "småhandlar". Hm...

2008-08-29 @ 08:55:58
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Lori(MissB)

Ser att du har skrivit ett tag om ögonfluss och en del olika kurer. Har du inte testat den gula kletet man köper i tub just för ögonfluss på apoteket? Visst, det är inte roligt att hålla på med men bättre än ögonfluss i flera veckor och på mina och dem jag känner hjälper det inom bara ett par dagar. Tyvärr kan jag inte namnet men fråga på apoteket, de vet precis vilket det är. Har du testat det så råder jag dig till att söka vård, jag har aldrig hört talas om ögonfluss så länge, sen smiter det JÄTTE mycket så tänk på vem du träffar, men det vet du kanske redan?

Hoppas inte du blir sämre! Inte kul att vara sjuk. kram på dig

2008-08-29 @ 09:38:50
URL: http://30something30.blogspot.com/
Postat av: Lori(MissB)

Tillägg, tänkte bara att det måste vara jobbigt att inte kunna gå någonstans med lillmannen, för jag tar för givet att du håller honom hemma tills ögonen blir friska? Dagis skickar hem med första tecken på ögonfluss. Personligen skulle jag bli rent av förbannat om en mamma kom med ett barn hon visste var smittade. Sen att jag har aldrig hört att det har suttit i så länge, förstår att du är jätte frustrerad vännen, inte talas om vad Theo måste vara, stackarn. Lycka till med det!!!

2008-08-29 @ 09:41:05
URL: http://30something30.blogspot.com/
Postat av: Lori(MissB)

Kommentar terror haha, såg att jag läste fel, att det var borta! Men om det kommer tillbaka igen, testa den där äckliga salvan, inte roligt men effektiv!

2008-08-29 @ 09:47:34
URL: http://30something30.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0