Utkast: Ja ja ...

"Ja ja ja ta det lugnt. Klart man är ute och går, och i egna trädgården. Däremot skulle jag springa på ett barn på mataffären till ex med ögonfluss skulle jag inte ha svårt alls att fråga föräldrarna vad fan de höll på med. Salvan visst, övergrepp?? GE dig Linda, har du verkligen haft ögonfluss? Vet du överhuvudtaget hur det river i ögonen? Salvan lindrar, visst surt på vägen in men fixar flussen på någon dag. Det är inte receptbelagt. Däremot finns en annan, mindre kletig salva som är receptbelagt. Ingen tid? Jouren finns i stan. Vilket löjligt inlägg. Ursäkta men jag blev bara så irriterad. Du är faktist 3 barns mamma. Ta gärna bort kommentaren om du har svårt för att jag baxnar ibland i hur du resonerar."


River i ögonen? Nej, ingen aning faktiskt. Det har aldrig rivit i ögonen på mig när jag har haft ögonfluss. Jag har haft det som liten en gång. Kan inte minnas något riv i ögonen där. Har det nu, nej, inget riv i ögonen. Snarare att det gjort ont. Men det kan lika gärna bero på att jag inte haft på mina glasögon, för då känns det precis likadant.
Jag körde med vanlig saltlösning, flera gånger per dag, och det hjälpte honom. Det lindrade det med. Och vet du, jag testade det på mig själv också, med förbättring. Och självklart fick jag bråka för att få i de dropparna, men de kan man iaf lägga i ögonvrån, så rinner de in, automatiskt. Men om du nu vet precis hur man får dit en hel sträng med salva vid nedre ögonlocket så är du välkommen hit att visa mig precis hur man gör. För det låter ju som om du är värsta proffset. Tur att jag känner någon som vet så mycket och som kan nästan allt.
Ta mig in till stan... Låt se, jag har en sambo som jobbar. Han åker hemifrån vid 05.00. Och ja, Theo går i första rummet. Men eftersom han blev bättre med saltlösningen så tyckte inte jag att jag behövde åka in till vårdcentralen. Hur jag nu skulle ta mig dit. Du har körtkort + bil. Jag har inget körkort och heller ingen bil. Ni har säket råd att vara lediga och hemma på grund av sjukdom. Ni äger ju trots allt en flera miljoners villa och en massa annat "fint". Erik kan inte hålla på att stanna hemma från jobbet, det klarar inte våran ekonomi. Iaf inte så länge jag är föräldraledig. Jag lyssnade dessutom på bvc-sköterskan, vi skulle höra av oss om det vart värre, men det vart inte värre. Men jag försökte få tid på vårdcentralen ändå, men utan framgång.
Snällt att du upplyser mig om att jag är trebarnsmamma. För det visste jag absolut inte.


Orkar inte bry mig längre. Iaf inte om kommentaren. Vi var och handlade idag, trots att jag hade ögonfluss. Men det var ett måste. Skicka Erik själv? Funkar inget vidare. Varför? För han vet inte vilka saker som behöver köpas till Theo, trots att jag förklarar så tar han fel. Vi åkte på kvällen, såg knappt nån inne på coop i marieberg. Så jag tror inte att jag smittade ner någon.

Kommentarer
Postat av: Caroline

Jo ögonfluss gör normalt ont och är dessutom väldigt obehagligt. Precis som du upplevde själv. Att ge medicin till ett barn är ju inte alltid så lätt men ibland måste man! Värre plåga för ett barn att vara sjukt och ha ont en den kort stund det tar att få hjälp. Förresten var det där med bil o villa lite off topic kanske... Körkort eller inte är ju något man väljer när man flyttar utanför stan. Kan ju inte användas som argument till varför man inte kan skaffa hjälp till sina barn. Tråkigt att du blir så upprörd, tror att det var mest menat som hjälp... Och förresten man tar inte ut ett så smittsamt barn bland andra människor, då skulle jag också reagera. Ta hand om er nu!

2008-09-01 @ 08:39:02
Postat av: svägerskan

lägger en sen kommentar angående er ögonfluss diskusion...

Ögonfluss smittar endast vid kontakt, alltså finger på ögonfluss, smittade fingret i ett friskt öga = ögonfluss.

Är barnet friskt i övrigt, alltså allmäntillståndet ej rubbat, är det helt ok att vara ute, även på dagis.

Fast där rekomenderas ej kladdiga ögon, då risken för att smittas är lite större.

Herregud, man dör inte av ögonfluss.

Hade ögonfluss i två veckor o va runt på möten o i skolan. Såg inte fräch ut i ögonen, men so what, smittar ju inte.



Stå på dig Linda!!!

Du gjorde helt rätt att lyssna på DIN bvc sköterska.

Kram

2008-09-09 @ 23:26:05
Postat av: svägerskan

lägger en sen kommentar angående er ögonfluss diskusion...

Ögonfluss smittar endast vid kontakt, alltså finger på ögonfluss, smittade fingret i ett friskt öga = ögonfluss.

Är barnet friskt i övrigt, alltså allmäntillståndet ej rubbat, är det helt ok att vara ute, även på dagis.

Fast där rekomenderas ej kladdiga ögon, då risken för att smittas är lite större.

Herregud, man dör inte av ögonfluss.

Hade ögonfluss i två veckor o va runt på möten o i skolan. Såg inte fräch ut i ögonen, men so what, smittar ju inte.



Stå på dig Linda!!!

Du gjorde helt rätt att lyssna på DIN bvc sköterska.

Kram

2008-09-09 @ 23:27:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0