God Jul

Som alla andra bloggar denna dag så börjar även min med God Jul, och rubriken har samma rubrik som alla andras. En mysig julafton har jag i alla fall. Iaf så länge som jag har varit uppe. Jag gick upp vid halv nio, Theo väckte mig klockan 8, med en massa blöta pussar överallt i ansiktet. Han ville ju bara vara snäll :).
De stora barnen vaknade strax efter det, och grejade lite på sina rum. När jag väl kom upp så åt vi pannkaka till frukost. Uppvärmda i micron, vi åt nämligen pannkaka till middag här om dagen, och barnen ville ha pannkaka till frukost, med socker på. Och när det är jul så kan man få det. Efter det så var det dags att klä på sig, så nu har alla fina kläder på sig. Jag vart klart i sista minuten, eftersom jag hjälpte alla barnen på med kläderna, medans Erik duschade. Jag duschade igår, för annars skulle jag fått kliva upp alldeles för tidigt i morse, och det hade jag inte lust med på självaste julafton.
Klockan 10 kom Mamma och Gunnar. En fin bild av Theo fick vi av dem, som fotografen tagit. Det vart jättesnyggt! De kom med en hel del klappar, och stannade på en skinkmacka med kaffe. Det var så härligt att ha dem här. Men jag var tvungen att meddela mamma om vad jag drömde här om natten. Drömde om hennes bror Dennis. Han dog i drömmen och min pappa tog emot honom. De såg båda glada ut, så drömmen kändes inte obehaglig på något vis, men det är sorgligt när någon dör. Får se om min dröm är sann eller ej. Men jag brukar få "varsel" om dödsfall.

Nu när de åkt vidare till Eskilstuna och min syster så sitter jag här och dricker min andra kopp kaffe för dagen. Erik och Theo ligger och sover. Och de stora barnen kollar på TV.
En lyx för denna jul är att det är vitt på backen ute. Det var längesen jag upplevde en vit jul. Mycket bättre julstämning när det är snö ute. Men skulle jag få som jag ville så skulle det vara massor med snö. Iofs skulle jag inte tycka att det var riktigt lika kul om jag hade en vagn att släpa på, men iofs, Theo har sin pulka som han kan åka i. Men pulka blir det inte idag, för det ligger max 2 mm snö på marken. Alltid något.

Nu har jag lite annat att göra, så jag önskar er alla en riktigt GOD JUL!!!

Kommentarer
Postat av: Malin B

Lite "läskgt/spännande" med dina varsel.

2008-12-26 @ 16:03:05
URL: http://malinbayard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0