Luciafirande i morgon klockan 7

Japp, då ska det firas lucia på sonens dagis. Samma dag ska jag in och julhandla. Alltså måste jag gå upp när klockan är 6, senast. Hur ska jag orka. För att sen häva sig iväg till stan och handla julklappar. Ja, ja, jag får i alla fall trevligt sällskap i form av Ellie. Bara hon och jag, utan barn. Kan ju vara trevligt. Fast hennes lilla dotter är hur söt som helst, fast tydligen inte så snäll alla gånger ha ha ha. Men det är en helt annan historia :-).
Nyss så lyckades sonen häva ut kaffe på hela skrivbordet, lyckligtvis hamnade inte något i tangentbordet, för då hade det väl varit färdigskrivet gissar jag. Strax efter det kom jag på min dotter med att ha smällt i sig mer än ett halft paket russin. Som jag skulle haft när jag skulle baka imorgon. 7 år och har fortfarande svårt för att skilja på vad som är mitt och hennes.
Sitter och tittar på Theo just nu, han har stor koncentration på att flytta russin mellan två skålar. Och så rör han om. Tror bestämt att han lagar mat. Får nog köpa spis och kastruller till honom. Men som jag läste i en tramstråd på familjeliv, då kanske han blir bög. Höll på skratta sönder mig.

Nathalies vattenkoppor har torkat nu, så imorgon får hon gå till skolan. Men jag kan fortfarande kalla henne för pricken svensson ett tag till. För det tar ju ett tag innan prickarna inte syns längre. För att retas tillbaka så kallar hon mig för mamma fehrm.

Undrar ja, vad jag ska äta för middag idag, eller vi rättare sagt. Igår vart det pastasås med pastapennor. Vad det ska bli idag har jag ingen aning om. Varje gång jag ska göra mat så börjar Theo gnälla, så det är svårt att få nåt gjort då. Gissar att det får bli pulvermos och köttbullar idag. Jag lär få plåga i mig det förstnämnda, för pulvermos är nåt jag inte gillar..

Kommentarer
Postat av: Ellie

Hm visst är hon hopplös ibland, men man får sig även många gottis skratt när det gäller henne.



Visst ska det bli trevligt att träffas det var ju ett tag sen..



Ses i morogn sköt om dig tills dess.

kram

2008-12-10 @ 21:57:09
URL: http://htt:/fundersammastunder.blogspot.com
Postat av: Linda

Nyfiken? Varför då? :P

2008-12-12 @ 14:41:19
URL: http://lindaz.blogg.se/
Postat av: Linda

Vad bra! Jo det var hjärtat. Mitt alltså, ingen annans :)

2008-12-13 @ 00:22:31
URL: http://lindaz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0