Mysig kväll

Kvällen vart trevlig, trots att jag inte hade något sällskap alls. Barnen sov redan vid halv nio snåret. Efter det så kunde jag i lugn och ro kolla på Idol, och se Kevin och Alice gå vidare. Så som det skulle vara. Kul att rätt personer vann. Och bra att svenska folket ibland kan rösta rätt. Jag menar; det händer sällan på melodifestivalen.

Här hemma är det bra lortigt. Alltså inte i den bemärkelse att det är äckligt. Men det är sotigt. Vi har satt i rör i skorstenen nu, och i den så var det inte så trevligt. Det bolmade ut sot i hela vardagsrummet. Massa leksaker vart alldeles svarta, och trots att vi både har damsugit och torkat golven här flera gånger så blir man ändå svart. Undrar hur många gånger man ska få torka innan det blir rent. På de större barnen eller oss vuxna syns det inte så mycket, men på Theo. Han blir svart överallt. Han ser ut som en liten sotare där han kryper omkring. Svarta fötter, svarta händer och runt ögon och mun. Eller så ser han ut som en svartmålad indian. Gulligt i alla fall. Vi badade idag igen, och det var lika mysigt idag som det var igår.

Kollade på hål i väggen, värdelös programledare, men kul grej att göra program av.

Sökte i alla fall jobbet på Clas Ohlson nu, så nu är det färdigt. Går så mycket bättre när man är helt ensam. Eller helt ensam var jag inte, hade två kompisar på msn som pratade med mig. Men när de inte längre hade tid så kunde jag i alla fall knåpa ihop ett personligt brev. Tur att jag fick hjälp av Linda att fixa personligt brev och CV. Ser så mycket bättre ut nu.

Nu ska jag kolla aftonbladet och lite annat smått och gott, i väntat på att Erik kommer hem. Han skrev för en halvtimme sen att han var på väg hem med bussen, så han lär väl snart dyka upp gissar jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0