Matvanor

Men då menade jag inte matvanor för mig själv. Utan för min son. Han äter som en liten häst, men det är väl bra så länge han växer och mår gått. Han följer sin kurva... ja förutom i längden då, för där har han halkat ner till någon annan kurva. Han är ganska kort plutten min. Men jag ska boka tid på bvc nästa vecka, så jag kan gå dit och väga och mäta honom. De tyckte inte jag skulle komma förrens nästa månad, men när han stått still på deras mätbord i 2 månader så blir man lite nervig.
Men matvanor iaf. Han börjar morgonen med en portion mild fullkornsgröt. Som det är lite frukt i, ja redan i pulvret alltså. Den står han sig på bra länge, den äter han vid 8 snåret ungefär. Sen lunch vid 12, då blir det en hel burk mat, som jag får blanda lite grädde och lite smör i för att han ska bli mätt. Till efterrätt en liten plastburk med fruktpuré. Vid 16 äter han igen, en till burk och så frukt efter det. Och sen är han mätt tills han går och lägger sig. Blir han mer hungrig innan så får han gröt då. Och sen innan han somnar då får han 250 ml välling.
Så brukar dagarna se ut när bara jag är hemma med honom. Då var vi våra rutiner och allt funkar jättebra. Men nu är allt upp och ner. Det snickras ute, och hans pappa är hemma hela dagarna. Hans två äldre syskon är är och det är full rulle hela tiden. Okej, Theo visar det inte mer än att han sover middag en extra gång på dagen. Sen så blir han jättearg om hans brorsa försvinner från honom... Det är favorit nummer 1 tror jag. Kan han vara skitsur i 10 minuter och så visar sig brorsan och så är det ett supersmil...
Idag skulle Erik gå upp med Theo, så jag skulle få lite sovmorgon. Det gick bra, fick tala om att han skulle ha gröt på morgonen, hade jag inte talat om det så hade han fått välling. Vid lunch så var jag iväg och handlade och när jag kom hem så åt han. Jag trodde att han åt ordentligt, men Erik gav honom bara en halv burk med mat. Så nu vid 2 tiden så var han ju skitarg. Jag kunde ju inte för mitt liv förstå varför han var såförbannad. Han ville inte sova, inte bli buren och allt var bara fel. När jag kollade i kylen så stog där lite mer än en halv burk med mat kvar. Inte konstigt att han vrålade och skrek och var arg som ett bi, han var ju hungrig!!
Min lilla plutt, vad jag tyckte synd om honom, för att jag inte förstått vad han menade, att jag inte kunde tyda hans gråt... Fick dåligt samvete. Vi kramades länge efter maten, och nu sitter min lilla solstråle här bredvid mig, och  leker. Han fick en burk med ris och en glasburk med makaroner... och oj vad de var häftiga att leka med.

På Måndag fyller äldsta barnet år. Nathalie, hon blir 7 år, tänk vad tiden går. Erik är iväg nu och köper presenter. En hoppboll har vi bestämt, hoppas att det finns kvar. Ett tält hade hon önskat sig, för hon vill så gärna sova ute på gården nu i sommar. får väl se om hon törs :-). Sen så har hon tjatat ett helt år om att hon vill ta hål i öronen, men nu börjar hon tveka. Så nu kan hon tjata ett år till, för hon fick för sig att hon skulle ta det nästa år istället. Vi får väl se vad hon bestämmer sig för här näst. Men hål i öronen med titanhängen kan man fixa här i fjugesta. Hittade faktiskt inte ett ställe i Örebro som gjorde det, mysko.

Nähe, det var väl allt för den här gången, ja en bild blir det oxå :-)


Kommentarer
Postat av: Malin B

Inte konstigt att Lilleman är grining med en hungrig mage!

Kul att få se dina söta barn på bild.

Hoppas att jubilaren får en riktigt härlig födelsedag.

Det där med öronhåltagning kan ha sina sidor, när hål nummer ett är gjort och man VET hur det känns!!!

2008-07-12 @ 18:07:41
URL: http://malinbayard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0