Tack Isaksson

Utan insats i landslaget så hade Sverige blivit ännu mer utskämda än vad vi vart. Ja, ett litet tack till lilla Zlatan oxå, som gjorde mål... Å alla andra målgörare med, för den delen. Hoppas att de som valde att lämna landslaget får det bra i sina vidare karriärer.

Har inte skrivit på himla länge, det har liksom inte blivit av. Har velat skriva oftare, men det har alltid varit nåt som har kommit imellan. Tråkigt nog. Men nu känner jag mig seg. Har städat halva eftermiddagen. Har hunnit med att städa hela huset faktiskt. Damsugit och torkat golv har jag gjort precis överallt. Borde kanske städa toaletterna oxå, men det hinns med. Om en stund. Måste få pusta lite nu.

Förra helgen så var vi i Stockholm. Det var trevligt. Bussresa med Eriks jobb. De bjöd på all möjlig lyx. Kände mig riktigt bortskämd med att kunna gå in gratis på skansen och skansenakvariet. Vidare så gick man in på Gröna Lund gratis och kunde åka hur många karuseller man ville.  På det så fick man i sig en middag på dryga 140 kr. Najs, najs.  Nathalie tyckte att det var riktigt kul att vara på gröna lund. Men åka någon liten lugn berg och dalbana som nyckelpigan var det inte tal om. Iaf inte efter att hon åkt en stor. Som jag inte trodde var så stor... Bedrog mig där, den var läskig. Tycker inte om att åka i en liten vagn, där man bara sitter fast med ett "räcke" över höfterna. Känns ju som om man ska ramla ur vilken sekund som helst.  Lustiga huset var en riktig hit.  Tror vi gick där 6 gånger, på Nathalies begäran då. Vi åkte "kvasten" oxå, en berg och dalbana där man sitter och dinglar med benen, en den var inte speciellt läskig. Den var mest kul faktiskt. Men den dagen damen blir ca 140 cm lång så får hon vackert åka det hon vill själv. För då behöver inte jag följa med längre.

Dagen slutade i en buss, satt och halvsov på vägen hem, och lyssnade lite på fotboll. Hade inget intresse i just den matchen, men det var skönt att ha nåt att lyssna på i alla fall.

Den här helgen blir vi inte hemma heller, då åker vi till Dalarna. Det ska bli trevligt. Lite kalas och så. Ska ha Nathalie och Theo med oss. Hade gärna tagit med mig Alexander, om det inte vore för att det skulle bli så himla trångt i bilen.  Vi åker i alla fall på lördag, tid vet jag inte, kommer hem på söndag, vet inte när då heller.

Nu ska vi strax gå och handla. Middag till ikväll ska det bli bland annat. Tänk om vi kunde börja veckohandla, så man slapp springa till affären stup i minuten. Men Erik tycker inte att det lönar sig, oavsett vad någon annan säger. Men jag ska övertyga honom om att vi ska åka till Kumla och handla någon gång, och fika på Högan, där hans mamma jobbar. Ett kafé är det visst.

Nähe, allihop, ha en riktigt trevlig midsommar, för det ska jag ha. Kram på er!!

Kommentarer
Postat av: Linda

Glad midsommar och grattis på namnsdagen!

2008-06-20 @ 17:49:26
URL: http://lindaz.blogg.se/
Postat av: Malin B

GRATTIS PÅ LINDA-DAGEN!!!



Visst var Isaksson bäst! =)

När jag lämnade mina "EM-svar" så poängterade jag att jag VILLE att Isaksson skulle bli hjälte men att det alltid är Zlatan som skrivs upp, bara han puttar in ett mål så får han rubriker till en hel tidning. Men i tidningen stod det ju sedan kort och gott att jag svarat Zlatan. ;) Jag är ju lit målvaktsfrälst, så är det bara.

2008-06-20 @ 22:49:41
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Ellie

Hej Bruden.. Hoppas allt varit bra i Dalarna, där är det fint var mycket med min mormor o morfar samt min morbror där när ajg var liten, vi åkte omkring väldigt mycket.



Hoppas midssommaren har varit bra och så, för oss har det varit toppen kommer att skriva mer i min blogg..

Åkte igenom fjugesta idag vid 6 tiden, sa de till micke att här bor linda, men var vet jag inte så tänkte jag ringa men har ju inte ditt nummer så det gick inget bra alls..

Kram på dig,,,,

2008-06-22 @ 20:06:02
URL: http://nonnoss.blogg.se/
Postat av: Katja

på tal om fotboll så är ju alla väldigt gamla för att vara med i landslaget.. Jag menar slatan, han är ju inte heller direkt purung.. och de har ju sån tilltro till alla så de inte tar in nya begåvningar heller.

Inte för att jag är så insatt men ändå

2008-06-26 @ 13:13:58
URL: http://pavargataistan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0