Diskriminering

Kollade på tv idag, på kanal 5 och room service. De gjorde om hos Börje Salming. Himla snyggt vart det. Under programets gång så såg jag att de sökne nya objekt. Rusar därför till datorn och surfar in på kanal5:s hemsida. Letar rätt på Room Service. Men vad står det där? Jo, att man kan bara söka om man bor i stockholmstrakten. Det tycker jag är diskriminering. Visst kan jag väl förstå att de som jobbar med programet har familj som de vill träffa. Men jag tycker att det är fel ändå. Det finns ju de som av vissa anledningar inte vill bo i stockholm, eller inte har råd för den delen. Då ska inte vi få söka. Varför göra ett inredningsprogram för bara stockholmare? Då kan de ju lika gärna bara visa programet för de som bor i stockholm, på en speciell kanal. Typ Tv stockholm.
Idag har Theo varit på dagis, precis som vanligt, allt hade gått kalasbra och så. Fick skjuts dit när jag skulle hämta honom, eftersom Nathalie inte behagade att skynda sig hem efter skolan. En promenad som tar 10 minuter i normal takt, tar för henne minst 30 minuter. Men okej, alla barn leker väl på vägen hem, det förstår jag med, för det gjorde ju jag med he he. Så egentligen ska jag nog inte säga så mycket. Glömde dessutom säga att hon skulle skynda sig hem idag, så jag får nog skylla mig själv.
Imorgon jobbar Erik sista dagen för denna vecka, Theo ska till bvc för 1 årskontrollen. Och vaccination. Dvs 2 stycken sprutor. Han lär vilja bli buren resten av dagen efter det. Så imorgon blir det snabb middag här hemma.
Ska nog ta mig en dusch idag, trots att jag gjorde det igår med. Men det är avkopplande på nåt vis.. sen ska jag se fram emot imorgon bitti, när theo är på dagis, nathalie i skolan och jag kan ligga i sängen bredvid erik. Vilket inte händer överdrivet ofta nu för tiden.
Nä, nu kallar duschen. Sen blir det byöversikt i travianland.

Kommentarer
Postat av: Ellie

Håller helt med dig, varför ska en annan som inte bo i stockholmstrakten kunna söka utan bara 08, nä dålig stil.

2008-11-14 @ 07:44:03
Postat av: Katja

Visst är det tråkigt att de bara gör i stockholmstrakten.. samma gäller äntligen hemma och från koja till slott.

Vi vanliga dödliga (icke stockholmsbor) får nöja oss med att titta på programmen och efterapa efter bästa förmåga ;-)

2008-11-14 @ 08:28:58
URL: http://pavargataistan.blogg.se/
Postat av: Linda

Ja det känns verkligen roligt fast man blir en smula (stor smula) nojig och fixerad. Är ganska säker på att det var du som gav mig "receptet" :)



Ang ditt inlägg, kanske även har med mängden sökande till programmet att göra.

2008-11-14 @ 18:01:59
URL: http://lindaz.blogg.se/
Postat av: smilla

oj om elin skulle ta på sig att ta 30 min att ta sig hem då skulle jag nog ha börjat letat efter henne hon har normalt 10 min gång hem från skolan men lägger till + 10 min för div saker som kan ha hänt nere på skolan

2008-11-15 @ 09:15:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0