onödiga crocs

Hittade en rätt värdelös grej på sannamarknaden. Iaf enligt mig. Det finns ju så kallade fejk-crocs, som säljs, typ 2 par för 100 kr. Och de är ju lika de där orginalen. Men så när jag var på Sannamarken igår, så hade det kommit något nytt. Nämligen fodrade crocs. Hur nödvändigt är det? Det är ju fullt med hål i skona, de var öppna i hälen... Så man lär ju frysa som en tok i alla fall. Och dessutom så lär de ju ju inte hålla undan något vatten. De kan ju inte gärna bli genomdränkta med vatten om de är fodrade, då möglar de väl förr eller senare? Eller har jag helt fel? Ni får rätta mig i så fall.

Nathalie var i alla fall ärlig mot både mig och ett par knallar på marknaden.
Situation #1
Vi gick förbi lådor där det låg dekorationer till crocs. Nathalie säger att de är jättefina, men funderar en stund och säger sedan: Men mamma, vi kan inte köpa såna här, för jag skulle bara ta bort dem och leka med dem... och då kommer jag tappa bort dem...

Situation #2
Viasat står och säljer sina satelitpaket. De stoppar mig och frågar vad vi har, jag säger att vi har telia och är nöjd med det. Och så säger Nathalie, och disneychannel behöver jag inte ha, för det har jag hemma hos min pappa!

Situation #3
Nathalie kollar på leksaker, innan vi kom fram till det stället så hade jag sagt att vi inte skulle köpa några leksaker, för leksaker som säljs på marknader är dåliga, och går sönder väldigt lätt. Bättre att köpa på leksaksaffär då tyckte jag. Kommer fram dit och så säger hon: Jag ska inte köpa någon leksak av dig, för dom är dåliga... vid det tillfället så tog jag henne i handen och gick snabbt därifrån, så att knallen inte skulle höra: för det har min mamma sagt.

Barn är ärliga... helt enkelt.

Annars så köpte vi strumpor på marknaden. 5 par till mig och 5 par till nathalie. Så då vart Nathalie nöjd.
Hittade en tröja till Erik också, som det stog en finurlig text på.. riktigt hur det stog minns jag inte.. så jag får ta det när jag ser den nästa gång.. dvs här hemma i tvättkorgen :-).
Vi köpte även munkar, det köper vi jämt på marknaden, de brukar vara så goda då. Lagom onyttiga också. Dessutom hittade vi smörknivar, i plast, som vi har letat efter. Erik hittade dem när han gick själv, jag tänkte att jag skulle ha köpt fler, men hittade dem inte när jag var där med Nathalie.



Idag har vi varit på öppna förskolan. Den som kyrkan ordnar med. Det var trevligt, Theo var på sitt allra pratgladaste humör. Men han är nog den enda i föräldragruppen som inte gillar att gå när man håller honom i handen. Ställer man honom upp och håller i honom, för att han ska gå, så skriker han rakt ut. Man blir lite nervig, ska jag erkänna... men, men, förr eller senare så lär han väl sig att gå. Han ser rätt normalutvecklad ut.

Nu ska jag försöka göra lite nytta...

Kommentarer
Postat av: Katja

Åh vad mysigt att gå på marknad.. även fast det mesta är samma saker som de alltid har, men det har ju sin charm.

Ja barn är ärliga, haha.. som när min systerson frågade högt när vi gick förbi en punkare "mamma, varför vill han se ut som en clown??!"

pinsamt :-D

2008-10-09 @ 10:09:55
URL: http://pavargataistan.blogg.se/
Postat av: Malin B

Visst kommer grabben att lära sig gå! =)

Tur att du är lugn och sansad.

Pratglad tjej du har. ;) Det gäller verkligen att lägga orden rätt och slippa höra "För det har mamma sagt!".

2008-10-10 @ 16:23:50
URL: http://malinbayard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0