Fullt upp och meningsskiljaktigheter

Huga en sån dag. Både bra och dålig i och för sig. Nathalie gick till skolan som vanligt, men idag hade hon minsann inte tid att vinka till mamma. Lilla tösen börjar bli stor. Hon är nästan lite lillgammal kan man säga. Ena dagen vill hon vara en liten tjej på 4 år och gosa i mammas knä, andra dagar så ska hon leka med de stora tjejerna som är 10 år. För hon är ju nästan lika stor, enligt henne själv.

Vi var in till marieberg idag. Först in på coop där vi skulle veckohandla. På tal om veckohandla, det är så himla skönt att slippa ränna till affären i tid och otid. Men av någon märklig anledning så blir det segt att ta sig ut på promenad då istället. Alltid är det något som inte stämmer. Ja, ja. Vi handlade, och det första som händer är att vi får en scanner som inte funkar som den ska. Vi byter, efter lite krångel. För enligt hon som hjälpte oss med det så skulle den ju funka ändå, för det lös ju rött om den när man höll inne knappen. Jo förvisso, men den ville inte läsa av koderna. Till sist fick vi en annan. Vi lyckades veckohandla på 40 minuter, nytt rekord. Men väl vid kassan så vart det mer krångel, så vi fick lägga upp varorna på bandet, och göra som man gör i vanliga fall. Så vårat scannande var helt onödigt idag. Ja, ja.. rabatt på biobiljetter fick vi i alla fall, alltid nåt. När vi ska komma iväg på bio har jag där emot igen aning om.

Efter mathandling så skulle vi kolla på blandare. Men det var ju lättare sagt än gjort. Vi har köpt en toamöbel till lilla badrummet. Jag ville minnas att det var ett litet handfat, och ett spegelskåp. På handfatet satt blandaren i mitten där den brukar sitta. Men inte enligt Erik. Då var det en spegel med en lysramp ovanför spegeln och så satt blandaren till höger på handfatet. Då tänkte jag att då får han väl titta själv då. Men då vart han sur. Så nu har jag sagt att han får köpa vilken jädra blandare han vill, så blir i alla fall han nöjd. Orkar inte krångla.

Gick ju med i cdon:s hyrfilmsklubb. Filmerna skickades den 17:e, de ska skickas med a-post, men ännu har ingen film hittat hem till mig. Beställde grejor från barnlycka.se förra måndagen, men ingen avi har jag fått därifrån heller. Mailade dem tidigare idag, får se om jag får nåt svar. Kan ju hända att grejorna är på väg. Men jag ser ju fram emot att få mina grejor, då jag tyckte de var så helhäftiga. Vill alltså ha dem nu!

Nu ska jag ge lillplutten mat! Han står här och skriker åt mig... tror mig ana att det är magen det suger i.

Ha de gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0