Jag är het, eller?

På arbetsmarknaden. Har sällan varit så intressant där som jag är nu. Om det beror på att kompis Linda hjälpte mig att göra om mitt CV och personliga brev vet jag inte. Men jag ska på intervju imorgon, och på måndag är det dags igen. Kul. Imorgon ska jag till ett bemanningsföretag som heter Plint AB. Ska jobba som montör, om jag får jobbet. Hoppas på att det finns bra arbetskamrater. Men jag brukar sällan ha svårt att anpassa mig. Jädra vaxproppen i örat vill inte ge med sig. Körde en omgång med revaxör, fick ut lite, men inte allt, är fortfarande lomhörd. Skit. Satt å grät idag. Kom att tänka på att, tänk om jag får jobb... då är jag borta från min "bebis" hela dagarna. Jag kommer sakna honom nåt oändligt. Han är inte alls snart ett år, han är 8 månader, det är jag säker på. Han är ju så liten än... Han är ju bebis. Min gosbebis. Tänk om han längtar efter sin mamma jättemycket? Han är ju extrem-mammig nu, tänk om han är det när jag ska börja jobba med. Han är så fäst vid mig. Åååååååh, det skär i hjärtat när jag tänker att han kanske kommer skrika rakt ut jättelänge... Är jag verkligen redo? Jag som känt länge att jag vill jobba, men vill jag det? Vill jag ut i industrin igen? Jo, pengarna finns ju där... men det är ju skitjobbiga tider. Ska börja jobba 06:30. Är det vettigt? Nej, det tycker inte jag heller... Har ingen aning om när arbetsdagarna kommer att vara slut... ja, ja får väl veta det jag behöver veta imorgon. Nähe.. skulle fixa till en dos med revaxör igen, och ligga och sova med det.. det kan hjälpa. När det får ligga och gotta sig extra länge. Är trött på att vara lomhörd nu.

Kommentarer
Postat av: Ellie

Heej:) lycka till på intevjun, håller tummarna för dig att det går bra.

Själv blir det inga jobb på den närmsta tiden blir troligtvis sjukskriven igen och ska väl så småningom börja jobbträna efter varit sjukskriven i åtta år. Annars om jag inte klarar det blir det troligtvis förtids pansionsjuk bla, bla bla vad det nu heter. Men känns inget vidare tanken på att man är ju bara 34 år och jag skulle göra allt för att å komma igång o jobba igen..



Men lycka till ni i morgon och sköt om er kram

2008-09-09 @ 14:07:26
URL: http://nonnoss.blogg.se/
Postat av: Malin B

Ska jag önska lycka till eller ej?! ;)

Jag håller hur som helst tummarna för att allt blir bra!

2008-09-09 @ 15:38:52
URL: http://malinbayard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0