Kräftskiva

Hade vi här igår. Trevligt var det, men det var svårt att få Theo att somna. När vi sen skulle äta kräftor, och de höll på dukade i köket, så skramlade det ju en hel massa... ja då fick man börja om igen. När de väl hade blivit färdiga med dukningen i köket, så somnade han. Klev ner och sa att vi fick flytta ut till vardagsrummet, annars hade det aldrig gått. Men det gick ju att sitta där med, tur att vi inte var fler än så här, för då hade det blivit svårt att få plats. Ska man ha fest här fler gånger, så får det bli när man har barnvakt. Theo slapp umgås med onyktert folk, så tro inte att han var med om värsta fylleslaget. För så var det då rakt inte.

Kollade nyss på reprisen av Idol. Sen det vart ny jury så tycker jag det är så mycket bättre. Skönt att slippa den dära satmaran vad hon nu hette... Tyckte inte det var kul när de satt och förnedrade folk och var jätte elaka. Bättre nu, nu är det ju ett sevänligt program. Och på tal om Idol, Anna Bergendal, hon är bara för underbar. Vilken fantastisk röst den människan har, och jag vet inte hur hon gör, men jag blir helt trollbunden när hon sjunger.

Jag fick i alla fall sovmorgon, jag gick upp igår, så då tyckte jag inte att det var mer än rätt att Erik fick gå upp idag. Att han gick och la sig alldeles för sent är faktiskt inte mitt fel. Sov till halv elva, sen kom Theo och sov en stund han också.

När han vaknade så gick vi ner, Erik fick sova en stund till, rättare sagt, han sover ännu, men jag ska strax väcka honom. Men då plockade jag undan här hemma. Stog ju tallrikar lite var stans, glas och flaskor och sånt där.Och ska Nathalie komma hit idag, och Alexander så är det bäst att jag har det städat, annars säger det nog klirr rätt snart.
Barnens pappa och nya tjej kommer väl också... och nu ser det ju vettigt ut här hemma, så nu kan de få komma när de vill. Minns inte riktigt när de sa att de skulle komma.

Nu ska jag väcka Erik, sen ska jag dricka upp mitt kaffe.

Kolla in Anna Bergendahl:

Kommentarer
Postat av: Ellie

Åh käftskiva, mysigt värre ju i höstens inträde. Fy vad blåsigt det har varit men fint väder, tyärr har jag inte kunnat njutit av solen pga förbaksade förskylningen jag dras med. Men nu verkar det ge med sig tror jag iallfall..

Hoppas allt är bra med er!!

Kram

2008-09-28 @ 21:35:04
Postat av: malin

har du fått ditt paket än?

kram

2008-09-29 @ 23:30:23
URL: http://barnlycka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0