Öppen förskola

Har vi varit på idag. Det var trevligt. Idag var jag där först av alla, och när jag kom dit så trodde jag att det inte var någon öppen förskola idag. Brukar finnas en skylt utanför dörren där det står, men det stog ingen idag. Läste sen på dörren att det inte var någon öppen förskola vecka 38, och då vart jag osäker, trodde att det var vecka 38 nu, och var beredd att vända hem. Men tittade i mobilen och insåg att det var vecka 39. Så jag gick ner ännu en gång och kände på dörren och då var det öppet. Så vi gick in. En guldpeng för kaffe och smörgåsrån. Man kan även få äta rostat bröd med ost och gurka på, men det ville vi inte ha idag. Förövrigt så hade jag redan ätit frukost.
Men tyvärr passar inte den här öppna förskolan lillpluttens vakentider. Han brukar i vanliga fall sova förmiddag när klockan är 10 ungefär. Men vi var där, och hem kom vi 1½ timme efter hans vanliga sovstund. Han somnade som en klubbad säl i min säng, tillsammans med en flaska välling.

Har vi gjort något mer idag? Jo, jag cyklade runt här i fjugesta strax innan middagen för att leta efter Nathalie. Hon ville cykla, och det fick hon. Hon skulle cykla i lekparken. Helt okej för oss. Men när jag kom dit för att tala om att det var dags att komma in så var hon inte där. Cyklade hem till Lasse och Marita och därifrån var hon i färd att cykla hem. Vart arg och irriterad på henne, då vi förklarat femtioelva gånger att hon inte får cykla någonstans utan att tala om det. Förklarade att jag blir ju jätteorolig över att hon hade försvunnit, och vart rädd för att någon ful gubbe/gumma hade tagit henne. Annars så får hon cykla hem till Lasse och Marita. Om ni nu undrar vilka det är så är det Eriks föräldrar.


Imorgon ska vi in till Örebro när Nathalie är i skolan. Stress blir det i massor, men vi hittar ingen bättre dag att ta det på. Så vi ska in och köpa lister, en toalett, en blandare och så var det visst nåt på ikea också, som jag glömt vad det är. Har för mig att det var en hylla vi skulle ha. Ni vet den där "Lack" serien. Vi ska ha en sådan i vardagsrummet vid tv:n.

Nu ska jag umgås lite med Erik, innan det är dags för bingen.

Kommentarer
Postat av: Malin B

Lätt att bli orolig när barnet försvinner!!!

Hoppas att den unga tösen tar lärdom nu.

2008-09-23 @ 09:51:00
URL: http://malinbayard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0