blogg blackout

Har ingen inspiration alls till att blogga, inte tid heller för den delen. Den minste individen i familjen (förutom kryp som olovligt flyttar in här) bestämmer att vi alltid ska vara ute, ska bygga sandkakor i sandlådan eller gunga. Är man inte där, så är man i köket och skär äpple eller gör en smörgås till en vrålhungrig Theo. Han äter jämt numera. Men han tar väl igen för det han inte fick i sig när han var sjuk så mycket och så länge på en gång.
Studsmattan är en favorit, men självklart är jag eller självaste pappan med på studsmattan när han är där. Men roligast är det när storasyster är med.
Måste skryta om självaste storasyster, hon är superduktig på att läsa, fick jag höra senast på utvecklingssamtalet. En annan vet ju inte vad ett barn ska kunna inom läsning, jag är ju ingen lärare så att säga. Men hon uppfyller alla kriterier för vad man ska kunna i årskurs 1 och 2, och kan 2 av 4 saker som man ska kunna i årksurs 3. Hon fick nerslag i att hon inte ville läsa frivilligt - tyst. Hon trilskas då... Mycket annat var det också på det där mötet, mycket kan hon, och mycket gör hon, även sådant som hon inte ska. 
Jag har fått ordning på trädgården på baksidan. Har framsidan kvar, men där är det ju inte så mycket att göra. Skulle gärna vilja plantera nåt som trivs bra i skuggan, i norr. Någon som har nåt tips? Som inte gräver sig in under husgrunden och ställer till med dumheter... Det har suttit två stycken såna där granar på framsidan, men de är borta nu, sen länge, kvar är stubbarna, hur får man lättast bort sådana? Någon som vet?
Idag spelar Erik poker på sitt gamla jobb, jag har jobbat idag, på fritids. Strax ska jag sova, är trött. Men jag tänkte att ni få men konstanta läsare ska få nåt nytt att läsa om :-). 
Gonatt på er, och sov riktigt gott!

Kommentarer
Postat av: Malin B

Fråga i en handelsträdgård, där brukar de ha bra tips! =)

När man har små barn så brukar man inte hinna så mycket eget... Sedan när de blir stora lägger man tiden på att vara taxichaufför istället. ;)

2009-04-24 @ 23:15:19
URL: http://malinbayard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0