Gårdagen

Det funkade bra igår att jobba. Kändes som nåt som jag faktiskt kunde göra, att jag inte var totalt bakom flötet... Vad mycket lättare det är när barnen är lite större... när de är lite mer medgörliga. Jo, för de var större än förskoleklass osv. Det här var för barn från 3:e klass, men jag tror det var bara några som gick i fyran och en i femman. Det gjorde det hela mycket enkelt. Att man sen fick uppdraget att låsa och stänga var ju nåt helt nytt som jag aldrig någonsin gjort. Men det var ju inte så svårt, plockade undan där inne, stängde av diskmaskinen, sopade lite under borden, sen fick det vara bra. Har fortfarande nycklarna här hemma. Känns konstigt att ha nycklar någonstans dit man inte är på daglig basis så att säga. Får väl hoppas att de gillade mitt jobb, så jag får komma tillbaka flera gånger.

Nu ska jag strax gå upp och lägga mig en stund till, är trött. Är inte helt frisk heller, har fortfarande ont i halsen, det ger sig liksom inte. Har det inte blivit bra till på måndag så får jag väl försöka se sanningen i vitögat och gå till vårdcentralen igen. Känns ju konstigt om streptokockerna skulle ta om, har ju nyss ätit penicillin för dem. Men nu har jag haft så här ont i mer än en vecka, kanske är det bara ett envist virus... 

Nu ska jag vila, i eftermiddag står det nog städning på schemat. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0