Härlig dag!

Men det var inten härlig dag igår, då var det tråkväder rakt igenom. Mulet och rätt kallt. Hade en liten dispyt med min dotter, om att man behöver städa rummet en gång i veckan. Att man faktiskt behöver plocka undan på sitt skrivbord, och att man kan försöka lägga tvätt i tvättkorgen när man kommer ihåg. Hur som helst så var vi dumma för att hon behövde städa, för det var ju tråkigt... Förklarade för henne att det alltid kommer att finnas saker som är tråkiga att göra, men som man måste göra ändå. Jag tycker att det är rätt tråkigt att tvätta, men låter jag bli att göra det så har vi snart inga kläder att sätta på oss. 

Idag har det varit en bra dag. Men lillplutten hade nästan feber i morse, men bara nästan. Han hade kunnat gå till dagis, men det kändes bäst att avvakta lite eftersom han haft feber i helgen. Idag har vi tagit promenad med lillplutten, han har gått alldeles själv, väldigt långt. Dessutom så tyckte han att vi var dumma när han inte fick gå själv inne på konsum... Hur mycket tålamod som helst har jag inte ;). 

Studsmattan står nu ute på baksidan, och jag har invigt den, kändes bra. Nathalie vart överlycklig över vad hon såg när hon kollade ut genom fönstret när hon kom hem. 

Nu borde jag göra lite nytta, typ tina kyckling som vi ska äta idag, dessutom skulle jag behöva gå iväg och posta brev. 

Kommentarer
Postat av: Malin B

Lycka till hörrudu! Med att lära dottern att det ingår lite tråkgöra i livet.

Jag har kämpat på i 13 år och inte lärt mig förklara på ett sätt som hon förstår. =(

Om du knäcker koden kan du väl vara snäll och skicka den till mig? ;)

2009-04-06 @ 20:09:04
URL: http://malinbayard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0