Gick bra!

Det var ingen skelettskada, och det var ju skönt det. Men ont tycks hon ha i alla fall. Får hoppas att det ger med sig snart. Men hon är väldigt kär i sitt bandage, så hon vill gärna ha det på. Men nu har hon haft det på några dagar, och jag tror att det är hög tid att hon får börja ta av sig bandaget, och börja använda handen lite. Annars kommer det där sätta sig i huvudet. Vet hur det vart för mig, när jag brutit armen, när jag var 5. Iofs så hade jag gips väldigt länge då, men det tog himla lång tid innan jag vågade försöka röra på fingrarna.
Förutom det så tyckte Nathalie att det var hemskt spännande att vara på det där stora sjukhuset. När hon var klar så bestämde hon sig för att hon vill bli röntgensjuksköterksa när hon blir stor. Hon tycker om att få titta på skelettet och så. Och på hur kroppen ser ut inuti. Så nu när jag tänker efter så kan det nog passa henne väldigt bra. Vi läste utöver det ett antal sagor, om vad man gör, när man ska röntga något i kroppen, hur det går till och så vidare. Fanns flera stycken olika sådana böcker, som de tryckt ut från nätet. Mycket pedagogiska!
När vi kom hem igår så gick vi vägen förbi bibblan och lånade böcker åt Nathalie, så hon har nåt att läsa. Hon envisades med att låna en bok, med nästan bara text, bara för att den handlade om hästar. Får väl se hur långt hon kommer i den boken :). Men jag blir inte förvånad om hon läser den. Hon är duktig på att läsa min tös.
Väl hemma så skulle hon följa med Lasse och Marita till Marieberg, och efter det så skulle hon sova över där. Tror hon tyckte det var spännande. Senare idag så är det avslutning för Nying och Scout i kyrkan, så då får hon gå dit också.
Tror mina planer på att baka pepparkakor går åt skogen. Nästan hopplöst när man har en liten plutt runt fötterna, som aldrig någonsin lyssnar, men visst är det härligt med envisa, egoistiska 2-åringar??? Ja, iaf när de kallar en för enking = älskling ;).

Sitter och dricker mitt morgonkaffe nu, lite sent kanske, men jag har inte hunnit innan.
Nu är det snart dags för Theo att sova. Under den tiden så borde jag iofs passa på att göra pepparkakor, skulle ju vara lite kul att ha egna. Men vi får se hur det blir... den bekväma delen av mig har en förmåga att ta överhanden.
Ha en fin dag!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0