Julafton

Jaha, så har julafton gått då, eller det är typ 38 minuter kvar, sen är det juldagen. Imorgon blir en lugn dag här hemma, och det ska faktiskt bli väldigt skönt. En dag då Theo kan leka av sig med alla sina nya fina leksaker. Som han vart så väldigt glad över. Så glad att han trodde att han inte skulle ha dem kvar när han vaknade imorgon. Jätte ledsen var han när han skulle gå och lägga sig. Men han var så trött så ögonen stod nästan i kors, och han nästan vinglade omkring. Vid 19-tiden är annars en tidig tid för honom att sova, men han sov ingen middag idag. Det vart inte så, och han ville inte sova hemma hos farmor och farfar, så då fick han väl vara vaken då istället.
Ja, vi var där idag, bara vi, och så kom Eriks morbror och morbrors son dit. Vi åt lite julmat och så åkte de två sistnämnda till annat ställe. 
Vi stannade kvar, och vet ni, TOMTEN kom... Gissa vem som var alldeles jätteglad? Det lös i ögonen på liten plutt, eller så där ni vet...ögonen tindrar?? Ja, det gjorde de minsann på Theo. Han skulle hälsa på tomten, och sitta i tomtens knä. Hämtade julklappar och så. Vinkade och gav tomten en kram när han skulle gå. De två stora barnen har varit livrädda för tomten, mer eller mindre.
Theo fick i alla fall lite kläder, en tågbana, en traktor, en radiostyrd nyckelpiga (som jag kommer bli tokig på), en lastbil som man kan lasta med bilar och bygga ihop lite olika... vet inte tusan vad den kunde göra. En bok med traktorer, lastbilar och bilar fick han också. Han fick nog det som han tycker allra mest om.
Jag och Erik fick lite saker som vi behöver, en vattenkokare, en radio till köket, jag fick en klänning av Erik och en bok som jag ville ha. Så det är jag nöjd med. På Söndag åker vi och firar jul hos min mamma. På lördag så ska vi fira en liten jul hemma hos svärföräldrarna, då vi ska byta paket mellan eriks syskon. Och barnen där emellan.
Nu ska jag strax sova, det har varit en lång dag för mig med, är super trött nu, just ja, vi fick en brandvarnare till, nu är frågan vart man ska sätta den, för den är antagligen den bästa vi har. Vi har två gamla i hallen där uppe, och en i stora vardagsrummet här nere. Vart ska vi sätta denna optiska? Någon som vet? Eller har ett litet tips? Vi funderade på att byta plats på den som sitter där uppe i hallen, och sätta den här nere, så sätter vi den nya där uppe istället... Får se hur det blir. Just ja, Erik fick en kofta av mig, och så fick vi lite pengar, som ska gå till akvariet.
Nu måste jag gå och sova, så jag orkar leka med Theo hela dagen imorgon...

Kommentarer
Postat av: Malin B

God fortsättning! =)

Så snälla ni hade varit som fick så många klappar! =)

2009-12-25 @ 19:38:56
URL: http://malinbayard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0