Eko baby

Kollade in på mammabeckas blogg idag. Ni vet den 18-åriga mamman som har 3 barn. Jag fattar inte hur hon orkar och hinner med allt... och hennes tålamod och ork hade jag gärna haft lite av... tänk vilket glänsande hem jag skulle ha då.
Men hur som helst så har hon en tävling på sin blogg, och den tänker jag vara med i. De har jättefina kläder där, som är alldeles naturvänliga, och det är ju faktiskt bra att det på vissa ställen finns ekologiska kläder. Kolla på den här bilden, så ser ni lite exempel på vad det finns för kläder.


Om du oxå vill tävla om ett valfritt plagg som är ekologiskt så tycker jag att du ska
gå in på  http://mammabeckas.blogg.se/ Tyvärr kan jag inte göra någon länk, för google chrome vill inte det :/ så ni får kopiea och klistra in... 
Det valfria klädesplagget, alltså, man får välja vilket som helst från deras webbshop, och kläderna hittar du 
på den här adressen  http://ekobaby.se/ 




Annars idag så har vi mest tagit det lugnt. Vi var ner till en second hand affär här i fjugesta, och jag fyndade ett miniväxthus. Måste ju se om jag har några gröna fingrar eller ej... vore ju häftigt att kunna odla fram något från fröet. Om någon har exempel på enkla växter som trivs i gassande sol eller i skugga hela dagen så får ni gärna tipsa mig. Baksidan ligger i söderläge och framsidan ligger åt norr, så där är det skugga hela tiden.
Theo har även åkt pulka idag, och så har vi lekt allihopa tillsammans. Theo ska strax få middag, jag och Erik ska äta gott till melodifestivalen, men då hade vi tänkt att Theo skulle sova. 

Nu ska jag nog tända en brasa, sitter här och fryser!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0