Kalas och en till tävling.

Idag ska vi till Örebro, vi ska hem till Emma med familj. Hennes son Leo fyller år, nu får han visa 2 händer för att visa sin ålder. Han fyller alltså 6 år. Själv borde jag gå och byta om istället för att sitta här, och jag borde dessutom äta frukost. Bota min skallebank med en kopp kaffe skulle nog inte heller vara helt fel.

Kollade på körslaget igår, men missade vilka som åkte ut, får kolla på tv4.se.
Igår fick jag dessutom en rejäl sovmorgon i present av min son, jag fick sova till 10:30. Visserligen ska jag väl inte klaga när jag får gå upp när klockan är 8, jag vet ju att vissa har barn som tycker att det är dags att gå upp när klockan är 5.

Inte många dagar kvar tills det är dags för kryssning nu. På Fredag åker vi. På Torsdag blir barnen hämtade, som jag kunde förstå det i alla fall. Jag håller på att tvätta som en besatt, bara för att få så mycket som möjligt rent. Dessutom så borde jag börja rensa ur i sonens byrå, för alla hans kläder får inte plats där i. Dessutom så börjar storlek 74 bli rätt litet... iaf på vissa kläder.

Min dotter har inte vaknat på den bästa sidan idag, hon har surat mest hela morgonen. Mest för att TV:n inte vill funka. Eller jag kan ta fram tv:spelsbilden och så, men så fort jag sätter igång boxen och ska kolla på de vanliga kanalerna så visar den ingen bild, bara en svart skärm, jag har ingen aning om varför. Hur som helst så har hon gått och muttrat över att jag är dum. Hon tycker att hon ska få gå och åka skridskor, men jag försöker förklara för henne att isen har smält bort. Det har varit närmare 5 grader varmt och även ett par plusgrader på nätterna nu i flera dagar, så jag antar att det inte finns någon is kvar. Här finns det ingen inomhushall heller, så det finns ingenstans att åka skridskor på.

Nu ska jag gå upp och göra mig i ordning, så jag ser vettig ut när vi ska iväg. Kan inte gärna se ut som en häxa. Iofs gör jag det oftast ändå, men jag kan ju försöka göra det bättre än vad det är nu. Men då menar jag inte att jag ska bättra på häxutséendet.

Men INNAN jag gör det så ska jag ju vara med och tävla oxå. Fick en hint om att man kan vinna en personlig sagobok, så det ska jag försöka mig på att göra. Då Theo verkligen älskar att läsa böcker.


Jag tävlar hos Smilla, länkar med hennes namn här, då det av någon märklig anledning inte går att länka med bilden.

Nu måste jag fixa iordning mig!! Kram på er alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0