Renovering pågår!

Vi tröttnade på våran lilla toalett, så det stod still där ett bra tag. Anledningen var att det ena gjorde det andra 10 gånger krångligare. Vi kom på lösningen. Vi köpte skivor av 6 mm gips. Och nu sätts de upp på väggen. Nu kommer vi bara behöva spackla skarvarna. Förut så var hela väggarna väldigt ojämna, efter rivandet av tapet där inne. Och för att få det bra skulle vi säkert ha behövt spackla hela väggarna, uppifrån och ner. Och det hade nog inte blivit bra det heller. Men nu ska det nog bli bra. Vi funderade på att sätta en tapet längst inne på den lilla väggen. Nu när den ändå blir rak och snygg. Fast jag är nog mest sugen på att måla den vit, och sen sätta på någon form av stickers... då kan man ju förändra där inne precis när man vill... Det vore ju skoj... Fast det blir å andra sidan inte så himla lätt att byta ut dessa stickers när det sitter en toalett där. Erik ska väl snart ta bort toaletten, för att kunna fortsätta där inne. Och jag lovar, jag ska hålla mig på avstånd, har fått för mig att det kommer stinka nåt så gräsligt... Avloppsdoft och jag är inte de bästa vännerna precis. 

Funderar på vad vi ska äta för middag idag. Jag är lite sugen på spagetti och köttfärssås... Men gör vi köttfärssås så kommer Erik säkert vilja ha lasagne istället, och jag känner att jag inte orkar gör det. Erik kan få göra det själv?! Gud vad jag är lat va?

Har sovit middag med en plutt, som sov alldeles för kort tid, så han kommer säkert somna ovaggad väldigt tidigt ikväll. 

Nähe, nu ska jag jaga en liten plutt, sen får vi se vad resten av dagen erbjuder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0