Äntligen feberfri

Äntligen säger jag, idag så har inte Theo haft någon feber. Såååå skönt. Det märks främst på att middagsluren krymper från 4 timmar till 1 timme. Hade jag legat bredvid honom hade han nog sovit 2 timmar, men jag kan ju inte ligga och sova jämt :). Vad jag gjorde uppe? Jag roade Nathalie, och njöt mitt kaffe varmt. 
Vad gjorde jag för att roa Nathalie då? Jo, jag vann ju en tävling, ett presentkort på 350 kr, presentkortet gällde på kalasbolaget.se. Nathalie fyller 8 år i Juli, och kalas har hon blivit lovad. Så jag tyckte att det passade perfekt med presentkortet eftersom Erik dessutom blivit arbetslös igen. Så nu har vi köpt en massa saker. Små kalaspåsar, som jag ska ha till fiskdamm, en stor duk (med fé-motiv), muggar, sugrör, servetter, serpentiner. Vi köpte även ett paket med gör din egen prinsessa, som barnen ska få i sin kalaspåse då. Sen så köpte vi inbjudningskort, så hon kan bjuda de hon vill, men max 5 stycken har jag sagt, då blir det 6 stycken med henne, och det räcker tycker jag. 

På eftermiddagen så åkte vi till Marieberg, eftersom Theo var frisk, och alla var i behov av Nya Skor. Nathalie fick skavsår av sina flip-flops, så hon fick ett par svarta ballerinaskor, som hon ville ha. Det var väldigt urplockat, så det var svårt att hitta något. Jag shoppade ett par ballerinaskor, och ett par finare sandaler. Men jag måste fått större fötter på sistone. I vanliga fall har jag storlek 39, men det fick jag inte på mig längre. Så nu har jag tydligen storlek 40... jag måtte ha stora fötter till mina 163 cm i strumplästen... 

Dagen avslutades med att äta på Donken, och alla var glada och nöjda med det. Väl hemma så skulle Erik ringa lite samtal, och så skulle han gå och lägga sig och vila en timme. Jag och Theo tog en promenad, för att utfodra farmor och farfars kisse, på vägen dit mötte vi Emma, så jag fick gosa bebis. Theo var jättegosig mot Moa, och kramade henne flera gånger, han ville även pussa henne, men där sa vi stopp hihi. Men hon skulle absolut låna hans napp, och hans solhatt. 

Väl hemma därifrån så var det vällingtajm och sömn för barnen som gällde, iaf den ena, den andra drack ingen välling haha. Erik åkte till jobbet och jag vart sittaden här. Har ätit en fjärdedels vattenmelon, och nu är jag kissnödig vill jag lova.... och så ska jag gå och lägga mig i det glödheta sovrummet.

God Natt på er!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0