Gissa Vem

Som ska börja plugga i höst? Just det, det ska jag! Jag kom in på utbildningen jag sökt!!! Jag ska alltså bli medicinsk sekreterare. Tänk att jag är en av de 30 som kom in, en av de 300 som hade sökt. Jag fick hem ett brev i brevlådan idag, att jag blivit antagen. Jag hoppade nästan av lycka. Dagen ska firas, jag ska strax göra brownies, och så har jag köpt kakor på Ica. Till det ska jag dricka kaffe. Självklart ska barnen också få fika. 
Erik ska i väg och spela klubbmästerskap i poker ikväll, så vi blir rätt ensamma här hemma. Kan vara skönt det med ibland. Jag har talat om den glada nyheten för min sambo såklart, men även för mina föräldrar. Och så vet Nathalie, men hon vet inte riktigt vad den handlar om. 

Middag idag bestod av kycklingsallad, smakade jättebra. Till det så hade jag gjort en egen dressing, bestående av creme fraische och en massa curry. För att få lite bättre gul färg på det hela så hävde jag i gurkmeja också. Den vart strak, men det smakade riktigt gott. 

Vad har jag annars gjort idag? Inte mycket faktiskt. Har plockat ur diskmaskinen, tagit hand om plutt, som förvisso inte är sjuk, men han vill att vi ska leka. En mycket målmedveten och envis liten en är det jag har. Han vet precis vad han vill. 

Nu ska jag baka, så att jag får det gjort. 

// Kram från en glad Linda!

Kommentarer
Postat av: Ellie

Stort grattis till din intagning på utbildningen, det kommer du fixa galant..



kram

2009-06-25 @ 19:35:08
URL: http://palandetutanfor.blogg.se/
Postat av: Krajstajn

Grattis, vad roligt att du blev antagen till utbildningen! =)

2009-06-25 @ 22:16:50
URL: http://krajstajn.blogg.se/
Postat av: Malin B

Vad kul!!! Malin applåderar och hurrar!!!

2009-06-26 @ 09:40:56
URL: http://malinbayard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0