Larven

Heter avdelningen på dagiset som Theo ska börja på. Det står om utbyggnaden idag. Klicka på länken för att läsa mera. http://na.se/nyheter/lekeberg/1.482756

Seg dag idag, inte blir man mycket piggare av vädret ute heller. Skrev att jag skulle städa, men självdissiplinen svek, men jag har i alla fall plockat undan i köket. Ska försöka ta hand om hallen och vardagsrummen med, för övrigt så finns det inte många fler rum att ta hand om. Tänk att en unge på 1½ är så duktig på att riva fram grejer? Smått otroligt. Jag städar, han stökar... tyvärr i snabbare takt än vad jag städar... 

Om två timmar ska jag hämta barnen, känner inte alls för det när jag ser vädret där utanför. 

Någon som vet ett bra knep för hur man får en vaxduk att stanna kvar på bordet? Jag funderar på att sy in gummiband på duken, men vet inte hur bra det blir. Vet inte vart jag ska få tag på så långt gummiband heller för den delen. 

Just ja, jag har lite tvätt att ta hand om, och vet ni, Erik har fortfarande inte tagit hand om tvätthögen.. jag är envis som en tax, så jag väntar fortfarande på att han ska ta hand om den.

De visade nyss en tv kamera, som de har i tv-studion, hjälp vad stora de är... riktiga chabrak ju. Nu ska jag försöka få nåt gjort.

Kanske skulle det vara roligare att städa med dessa produkter?

rosa-collage.jpg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0