Vardag igen

Fast en solig sådan, läste jag mig till, men nu när jag tittar ut så är det inte alls lika soligt som det förutspåtts. Ser en massa moln, får se om de blåser bort, hoppas på det.

När vi vaknade idag så hade Theo nästan 40 graders feber. Med lite alvedon så gick det ner till 37,8, men det går strax upp igen. Som att alvedonen inte orkar hålla emot. Hoppas att det ger med sig snart. 

Snällaste mamma ska sy nya gardiner till köket, inte en dag för sent enligt mig, och dem ska jag byta när Erik inte är hemma, för annars lär han ha 15 invändningar mot dem. Men kanske har han lärt sig nu att min mamma lyckas få till gardiner. Hon fixade ju dem som sitter i vardagsrummen. Konstigt det känns att säga att man har två vardagsrum... Fast det ena är mer kombinerat data, lek, mysrum. Eller genomfartsrum... Som en stor hall in till det större vardagsrummet. 

På fredag är det lillmarken, och på min lista så står det nya strumpor, och en vaxduk. Måste komma ihåg att mäta bordet där ute. Hade jag haft en häftmaskin så hade jag häftat fast duken där under bordet, men nu äger jag ingen häftmaskin, så jag gissar att jag får sy in ett resårband. Om jag inte hittar såna där fula stålklämmor att sätta fast på bordet. Men jag gissar att ett litet klåfingrigt barn kommer att pillra bort dem. 

Nähe, nu grejas det ute hos grannen, så då vaknar väl Theo snart, och drömmer nåt hemskt. När han vaknar skriker han MAMMA och låter mer eller mindre skräckslagen. 

Måste ge mig ut ett sväng oxå, men det får väl vänta tills Erik kommer hem. 

Ha en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0