Varmt, varmt, varmt

Hett idag. Tog fram en mycket pytteliten pool idag, en som Theo fick förra året. Till den följde det med en massa bollar. Jag hällde i vatten i den idag, och det vart såklart succé. Men Erik klippte ju gräset igår, vilket ledde till att det ligger en massa gräsklipp på hela gräsmattan. Har krattat lite, men man hinner ju inte så långt när barnen får för sig att de vill hjälpa till. Men det är väl inte värre än att jag får börja om imorgon igen, det är ju ingen stor pool om man säger så. 110 cm i diameter... 

Annars har vi roat oss med att ha vattenkrig. Jag vart blöt... Theo fick tag på vattenslangen.. och oj så kul han hade. Han jagade både mig och Nathalie, mest mig. Jag vart dyngsur... Men ack så kul vi hade. Törstiga vart vi ju i värmen, så sagt och kallt vatten fanns på bordet. Saftkalas smakade gudomligt gott i hettan. Inget fikabröd till hade jag. Men jag har en citronkaka (mix - jag är lat - jag vet) som jag ska göra i ordning någon gång. Lär väl inte bli nu ikväll dock. Får nog bli imorgon. 

Frammåt kvällen så orkade vi med att städa. Har plockat massor med leksaker, och så har jag dammsugit, så nu ser det väl vettigt ut här hemma fram tills imorgon ungefär. Iofs så rev Theo fram alla sina bilar, så fort jag hade dammsugit klart. Så det är inte helt städat... det såg Theo som sagt till. 

Pannkaka till middag idag, Theo hävde i sig 2 stycken, jag 4, och nathalie vet jag inte hur många hon vräkte i sig. Imorgon blir det kött och potatis. Det var extrapris på fläskfilé på ica, så jag passade på att införskaffa det. Törs inte grilla det, så lätt att det inte blir helt genomstekt. Känns bättre att köra det i ugnen, och det blir för övrigt rysligt gott det med. Vad vi ska ha till vet jag inte riktigt. Jag skulle kunna tänka mig att ha vanlig färskpotatis, och så någon god sås till... men jag vet inte vad Erik tycker om det. Han gillar inte potatis så mycket. Fast han äter om han får sås till... Men vad ska jag ha för sås till, pepparsås passar ju bra förstås... Ska googla lite på recept, så får vi se imorgon vad det blir för tillbehör. 

Imorgon så kommer nog kalassakerna med, ska bli kul att se dem... Ska bli kul att ställa till med kalas för Nathalie oxå... Blir nog lite utomhus-stuk, om vädret tillåter. Men det är ju ett tag kvar. Innan det blir kalas så ska vi till Dalarna, ska bli härligt att sova i husvagn, men jag hoppas att det inte blir så in i nordens brännhett ute då, för då blir det inte riktigt lika kul att sova där inne. 

Nähe, nu ska jag nog försöka närma mig sängen, men jag är inte det minsta trött, så jag kanske gör som jag brukar -  stannar uppe ett tag till. 

God kväll på er vänner!

Kommentarer
Postat av: Malin B

Vatten kan verkligen roa både liten och stor.

Färskpotatis är smaskens! =)

2009-06-30 @ 07:51:56
URL: http://malinbayard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0