Härlig Fredag!

Idag har det varit en lugn dag. Har fått lite gjort i alla fall. Har städat och plockat lite här hemma, imorgon lär väl dammsugaren åka fram. För det där med att elda i kamin, kan visserligen vara jättemysigt, ge skön värme och så vidare. MEN, ett stort MEN, det skräpar nåt otroligt. Man blir lika deppig varje gång man tar in ved, när man nyss har damsugit. 
Det där med att städa och plocka undan leksaker känns rätt meningslöst det med, eftersom de åker fram lika fort igen. Men så länge barnen är nöjda och glada så får det vara så. Fast nu ligger det iofs inte så där överdrivet mycket grejer på golvet.

Idag har Nathalie varit på disco, ett maskerad disco. Självklart var hon prinsessa, för det är hon ju på riktigt. Hon fyller dessutom år samma dag som våran kronprinsessa Victoria. 
Idag skulle hon vara fin, förstås. Så det skulle sminkas, sättas på prinsesskläder, ha favoritstrumpbyxorna = de glittriga, och så silverglittriga skor till det då. 
Självaste mamman fick vara make up artist, här är resultatet från Fjugestas finaste prinsessa!


En helbild på sessan!!


Försökte göra en närbild för att ni skulle få se mitt snygga resultat... Men jag gissar att hon ser lite knepig ut på bilden. Det vita är typ vit ögonskugga med fint glitter i. Sen så har hon lite rosa rouge på sig, och mascara. Lite rosa glitter precis under ögonbrynen, och ett tjusigt rosa läppstift som hon fått av mormor.
Ungen har fått långa ögonfransar, önskar jag kunde vara berikad med det samma, men det är jag inte. Det vart mycket av det mesta på lilla damen, men det var hennes eget önskemål. Hon var jättefin tyckte hon :-). 



En bild på en nöjd Theo, som får sitta hos sin pappa!


Nu ska jag strax gå och lägga mig, är så trött idag. Imorgon ska vi fira Erik som fyller 31 år, han fyller egentligen på söndag, men vi firar en dag tidigare, för att det vart enklast så. Vi ska äta middag hos Eriks föräldrar, och därefter blir det fika. Dit kommer även lilla söta Moa, som jag kan visa upp på bild, dessutom! Men det är inte jag som är fotograf på de bilderna, det är Eriks mamma, jag ska ta egna bilder imorgon.


Pytteliten och Jättesöt. 

Nu ska jag sova, gäsp! 
Och just ja, innan jag glömmer det, rätt par åkte ur Let's Dance!!! Men vem som ska vinna vet jag inte. Den som dansar bäst är ju Laila, men jag tycker ju att både Morgan och Magnus är häftiga, så jag kan inte välja.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0