Ikea och Marieberg!

Nu börjar det bli ruskigt stort på marieberg. För er som inte vet vad det är så kan jag säga att det är ett av mellansveriges största köpcenter, om inte det största till och med. Det håller på att renoveras för fullt ännu, det ska vara klart till hösten i år är det tänkt. Och vad jag kan se nu så kommer det bli jättefint. Finns en massa trevliga affärer där som jag gärna skulle kika lite nogrannare på, om jag hade mer pengar. Just nu så fönstershoppar jag mest, men det gör faktiskt ingenting. 

Tidigare idag så hittade jag en bok som min mamma köpte till mig när jag var liten. Ombergstrollen hette den. Min mamma hade en släkting som bodde i närheten av Ödesög, och där ligger Omberg. Min dotter fick tag på den en gång, eller hon fick en hel låda med böcker av mig. Med sin precis inskaffade sax, som hon hade fått i present så började hon klippa i den. Tråkigt tyckte jag, och jag tänkte att det vore ju bra om jag kunde hitta boken på nytt, för jag skulle gärna vilja läsa den boken för henne, för den var riktigt rolig. 

För att återgå till vad vi gjorde i Örebro, eller ikea, så vart det mer inköpt där än vad det från början var tänkt. Men jag hittade en sån bra kudde till min laptop. En sån här, den ska jag ha datorn på när jag sitter i soffan.


Och så är det meningen att man ska sitta så här med den.


Nu måste jag sluta, för snart kommer bustjejen hem igen. 
Ha en bra kväll!

P.S. Tack snälla Malin för rådet om begravningsklädsel.

Kommentarer
Postat av: Kristin

Var köpte du kudden?

2009-05-23 @ 20:49:36
URL: http://krajstajn.blogspot.com
Postat av: Linda

Tack för det, det gick åt helvete men nu är det i alla fall över!

2009-05-23 @ 21:41:20
URL: http://lindaz.blogg.se/
Postat av: Kristin

Tack, då ska jag hålla utkik efter en sån nästa gång som jag är på Ikea. =)

2009-05-24 @ 20:41:26
URL: http://krajstajn.blogspot.com
Postat av: Anonym

Jo, det är bara bra. Hoppas det är bra med dina barn också.

Än så länge går det bra, jag duschar inte så länge heller så. Det har jag blivit snabb med sen jag fick River. =)

2009-05-24 @ 22:10:36
Postat av: Kristin

Jo, det är bara bra. Hoppas det är bra med dina barn också.

Än så länge går det bra, jag duschar inte så länge heller så. Det har jag blivit snabb med sen jag fick River. =)

2009-05-24 @ 22:11:13
URL: http://krajstajn.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0