Lördag

Idag plockas det lite här hemma, men det är en rätt vanlig förekommande syssla i detta hus. För städar jag så gör garanterat inte Theo det, han gör raka motsatsen. Jag tänkte att jag skulle damsuga i förmiddags, men så vart det inte riktigt, eftersom theo plockade fram vartefter jag städat undan. Men, men det hinns med.... 

Just nu ligger de och sover middag, Theo och hans pappa alltså. Jag funderade ett tag på om jag skulle sova jag med, men jag kände mig inte så vansinnigt trött, så jag lät bli helt enkelt. Sitter här och kollar på en dokumentär om rymden, dricker en kopp kaffe och bloggar. Känns som en lördag på riktigt det. Egentligen får man ju äta godis dessa dagar, men godis är inte så mycket för mig, tycker inte det smakar gott, jo en typ av godis gillar jag, malaco truly, de smakar lite mer än bara konstgjorda smaker. Samma sak med saft, dricker sällan "industrisaft" just för att jag inte tycker om det. Det smakar inte om det ska. Har ju haft turen att ha haft mammas saft här hemma, men den tog slut väldigt fort. Och den kan jag dricka. Kanske för att det inte är tillsatt några konstiga smakmedel. 
På tal om dem, så kommer de hit idag, Nathalie kommer hem nu. Härligt att få hem sötaste dottern. Hon kommer bli överlycklig när hon får prova "mammas nya dator". Finns lite inbyggda spel för henne, och dett speciellt program som passar bra för henne, så det ska hon få prova. Hon måste ju lära sig datorer kan man tycka. De bedömmer i alla fall sådant i skolan... 

Så här långt så är jag supernöjd med min dator, har lärt mig att skriva på den, så nu kan jag skriva i normal hastighet med rätt fingersättning, tackar mig själv för att jag valde just ekonomi när jag gick i högstadiet, för att gå det innbar förutom att lära sig en massa om ekonomi, även att lära sig skriva maskin/dator med korrekt fingersättning. Men det var bra svårt innan man kunde. Iofs så fuskar jag lite, använder inte riktigt rätt, har lite egna lösningar, som jag tycker är lättare, men nu har jag ju ingen lärare som står å glor ovanför mig så jag tror inte det gör nåt hur jag skriver, bara det blir rätt så att säga. Det är hemskt irriterande att sitta och läsa folks bloggar, där de inte kan skriva ordentligt. 

Nu ska jag dricka upp mitt kaffe, kan inte blogga hela dagen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0