Mycket på en gång!

Tänk att barn kan få feber så snabbt. Från att vara normaltempad till att gå upp till 39 grader. 
Var till Marieberg här om dagen, kollade lite på en liknande dator som jag har köpt, funderade på att
köpa till ett extra pekdon (mus), men gjorde aldrig det. Vi ändrade även lite på vårat abonemang hos telia. Så nu ska det bli 70 kr billigare/månad. Vi ska även börja ringa med IP-telefoni. Undrar hur kul det blir när strömmen går :/. Men, men, det blir nog bra ändå. 
Köpte även 5 par nya strumpor till Nathalie på cubus. Kollade in i skyltfönstret på Lindex och såg en underbar klänning. 
Vi storhandlade även på Coop, och Nathalie fick köpa nåt för sina 100 kronor som hon hade i sin plånbok. Det vart Tuschpennor och ett paket där man kan göra egna stämplar. Det följde även med 4 olika färger, så att man kan få färg på det man stämplar. Hon fick 1 kr kvar, hon ville köpa tuggummi för den. Talade om för henne att jag kan köpa tuggummi åt henne, som är snällt mot tänderna, så att hon kunde lägga sin enkrona i spargrisen istället. 
Väl hemma så hade Theo hög feber. 39 grader. I med alvedon, sen sov han för natten. Stackars liten. Han har feber fortfarande. Har det inte gått ner tills imorgon så går jag till vårdcentralen med honom. Under gårdagen låg han på 39,9 som mest, och 38 som lägst. Idag när han vaknade hade han 39,3. Jag kunde knappt ligga bredvid honom, brände mig nästan på honom. Tog av honom alla kläder och lät honom sova så. Då sov han lugnare, och så drog jag igång fläkten i sovrummet ett extra hack.  Men han drömmer konstigt, vaknar och pekar på garderoben, säger att det är en kisse. Och att det ligger en gris på golvet. 
Nåt som han gillade igår var när vi tog en tur med honom i vagnen. Vi handlade inte nåt, jo vi köpte sallad på chaplin, men han följde aldrig med in till matstället. Vi tog med maten hem. Självklart hade han ordentligt med kläder på sig, och man såg på honom att han tyckte det var skönt att få sitta i vagnen och få frisk luft. 
Vet att många anser att man ska stanna inomhus när barnet har feber, men jag följer nåt som jag läst på www.1177.se, en vårdsida på nätet. När vi skulle gå ut hade han 38 grader, och det tog jag som lite feber. Har hört att små barn kan ha 38 grader utan att det klassas som feber, enligt vårdcentralen. Och han var nöjd med det. Det blir nog en tur ut idag med, om han inte har allt för hög feber vill säga. Tar inte ut ett barn med 40 graders feber! Ifall någon trodde det.

Hittade ett gott recept på kladdkaka här om dagen, gjorde det igår, när mina föräldrar skulle komma och hämta Nathalie. Som ska vara hos dem i en vecka. Kul för henne. Självklart gjorde jag polkagriscreme till det, och det vart en hit hos mina föräldrar i alla fall. 
Vart ombedd att gå på begravningen av Eriks mormor. Så jag ska försöka hitta barnvakt tills dess. Hittar jag ingen barnvakt så får jag helt enkelt stanna hemma. Vad jag ska ha på mig har jag ingen aning om, iaf inte på den övre delen av kroppen. 

Nu ska jag surfa runt lite på nätet och se om jag kan hitta någon riktigt häftig fiskarmössa åt Theo. Nåt som skyddar hans öron från solen. 

Hoppas ni får vara friska, njut av solen!

Kommentarer
Postat av: Nikita

Tänkte bara tipsa om en nystartad tävling på min blogg



Vinn en valfri väggtext från VinylaHem

http://nikital.blogg.se/2009/may/tavling-vinn-valfri-vaggtext-ifran-vinylahe.html

2009-05-18 @ 09:01:06
URL: http://nikital.blogg.se/
Postat av: Ellie

Barn har inte feber förrän de ligger på 38,5 säger de på akuten usö, så att ta ut dom i friska luften när de ligger runt 38 är absolut ingen fara det är bara bra med frisk luft.



Det är lite konstigt detta med feber för det kan ju bara komma hux flux, inte tänder på gång då man kan ju få feber bara sådär då...



Sköt om er kram

2009-05-18 @ 11:06:21
URL: http://palandetutanfor.blogg.se/
Postat av: Ellie

Läste ditt inlägg på min blogg, trist för honom med öroninflamation. Skönt att du fått pencelin iallfall, men hade han inte det för ett tag sen också eller har jag fel??



Sköt om er nu kram

2009-05-18 @ 14:03:15
URL: http://palandetutanfor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0