Ny dator!

Äntligen säger jag, är trött på den här stora klumpiga saken, som låser sig jämt och bara bråkar. Nu ska jag skaffa mig en egen dator, som bara är min, och som jag kan göra vad jag vill på. Vore ju häftigt om man kunde kolla på klipp på youtube, utan att datorn låser sig, eller använda sig av mediaspelaren som följer med windows när man ska lyssna på musik. Iofs, så är jag inget större beundrare av den sistnämnda, krånglig rakt igenom, enligt mig. 

Det blir iaf en laptop, känns meningslöst att köpa ett stort chabrak. Ska jag dessutom plugga sen, så är det nog bra att ha en laptop. Lär ju bli hemskt enerverande tråkigt att sitta på tåget mot östersund, och inte ha nåt att göra. Har man en laptop kan man väl i alla fall roa sig lite grann. Det blir en HP pavilion dv6-1050. Ringde till HP och beställde, för jag tänkte beställa en annan dator först, men så sålde inte just de den modellen, utan det var det någon butik som gjorde, vad jag kunde förstå. Och då fick jag tips om denna istället, mycket bättre dessutom, störra ram-minne, bättre processor, större hårddisk och bättre grafikkort. Bra deal tyckte jag. Nu hoppas jag att datorn inte hinner ta slut innan jag ska betala, ska göra det om 2 dagar.
Pengar får jag just då, av min låtsaspappa, eller får, det är ett lån, ska betala tillbaka det när skattepengarna kommer tillbaka. Behovet av nya kläder och skor sätter jag åt sidan så länge. Kanske kan man kosta på sig det sen istället. 

Nu ska jag lägga mig och vila en stund, innan jag ska ta en promenad för att först hämta Theo, och sen hämta Nathalie. Sen går vi självklart hem, och väl hemma så lovar jag att en ung herre kommer tjata om att gunga... *stööööön*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0