Telia VS Telia

Vi kör telias bredband, 24 Mbit... vad kommer vi upp i för nerladdningshastighet? Knappt 1Mbit. Visst, vi kör tv:n via samma ställe, och det drar ju ner rejält, men det ska ändå finnas 10 Mbit kvar till dataöverföring...  Nä, en Mbit kommer vi upp i, jämförde med mina svärföräldrar, som skaffat sig trådlös surf, de surfar snabbare än vad vi gör, trots att vi kör med kabel... 

Dumt nog så kan inte vi skaffa så  där trådlöst som de har, för vi bor på fel sida Vallgatan, hade vi bott ovanför den gatan så hade det funkat bra, men nu bor vi nedanför den, så då lär det inte funka så bra. Och med tanke på att vi inte har någon täckning i vårat hus med varken tre eller telenor så tvivlar jag på att vi får någon täckning med sådant bredband heller. Ni vet sånt där abonemang där man får med en dator och betalar en viss summa varje månad... Skulle jag gärna vilja ha... men man kan ju inte få allt, tyvärr. 

Så summa av kardemumman är att man egentligen blir lurad av Telia, när de säger att man har en viss nedladdningshastighet, som man egentligen inte har... dessutom betalar man pengar för det med... 

Nu ska jag fortsätta kolla på Home Makeover!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0