Till sist!

Så har jag äntligen min dator här framför mig, min egen laptop. Den är väldigt välkommen, även om jag inte kan sitta framför tv:n och surfa, så är den bra ändå. Sitter just nu i köket, så går det förbi en nyfiken pensionär så lär jag se eländet... hahaha. Jag eller rättare sagt vi får vänta ytterligare några veckor på att vi ska få vårat trådlösa nätverk, från telia. Men iofs, jag skulle inte behöva ha den blåa kabeln i datorn, dvs nätverkskabeln, eftersom jag hittade ett oskyddat trådlöst nätverk som jag lyckades logga in på. Eller logga in, det var bara att klicka in sig på det... Inget hackande, om det nu var någon som trodde det.
Huruvuda detta är olagligt eller ej har jag ingen aning om, men borde kanske ta reda på det. Men jag tycker ju att innehavaren av nätverket ska vakta sitt nätverk så att ingen annan kan ta sig in där... Jag lovar att bara låna det tills jag får mitt eget trådlösa nätverk....

Theo sitter bredvid mig och mumsar på en smörgås med mackrill med tomatsås på, den andra på raken, hungrig liten plutt.

Aj, aj, jag har ont i mitt stackars huvud... har inte druckit nåt kaffa fast klockan är halv fem, inte helt konstigt att skallen börjar strejka då kanske.

Känns rätt skönt att äntligen ha min laptop, nu kan erik sitta vid den stationära, som för det mesta bara är dum och seg. Iofs ska jag väl inte säga så mycket, för jag vet ju inte hur seg den här datorn blir efter ett tag.

Nu ska jag prova spela nåt enklare spel på datorn, och se vad som händer, om han strejkar fullkomligt då eller ej.

Ha de gott

Kommentarer
Postat av: Malin B

Jag hoppas att du och den nya datorn blir riktigt bra kompisar! =)

2009-05-22 @ 20:22:55
URL: http://malinbayard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0