Onsdag!

Idag är en sån där dag, då jag inte riktigt kommer igång. Koncentrationen ligger någonstans, men inte i mitt huvud. Inte blir det bättre av att vädret är piss, och att Theo har kommit in i någon period som gör att han vägrar sova på kvällarna. Kul, kul. Eller nej, det är inte kul Han ska lägga sig klockan 8, men går upp, precis hela tiden. Funderar på att sätta på långsidan av spjälsängen igen, så kan han i alla fall inte gå upp och hitta på en massa hyss. Kanske får han sova för mycket på dagarna? Börjar misstänka det nämligen. 2,5 timme är nog rätt mycket för en pigg 2 åring. Ska nog försöka dra ner det lite, men det skär så i hjärtat att väcka ett barn som sover så sött. Som säger ooova, när man väckt honom...
En extrauppgift dök för övrigt upp i IT-uppgiften som ska vara inne om två dagar, lite väl tajt kan man tycka, att lägga upp en uppgift 2 dagar innan den ska vara klar.. men, men, det är inte jag som är lärare. Å andra sidan har jag inga större problem med uppgiften tror jag, så jag fixar nog det. I vanliga fall brukar jag sitta och knåpa med sådant på kvällarna när barnen sover, går lättast då. Men nu när Theo inte vill sova, så har det blivit svårare.

Sitter och funderar på vad vi ska ha för middag idag, lutar åt falukorv och mos... har en massa potatis hemma, och den måste vi ju göra slut på, så då passar ju mos bra. Måste ta fram korven också.

På lördag är det fest hos hemma, tjejfest. Vet inte riktigt om jag ska gå, beror på dagsformen. Är trött... det är mycket med skolan nu, men inte många förstår, vilket är trist. Försöker man förklara det så kan man lika gärna förklara för en vägg. Nähe, nu ska jag återgå till IT-uppgiften!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0