3 böcker till mamma

Ja, nu äntligen har jag lite tid att sitta här, det var längesen jag fick till en blogg nu. Känns som att dagarna bara springer ifrån mig. Skolan börjar snart, det känns bra, men jag undrar om jag kommer att klara av det. Fick hem 3 böcker som jag köpte här om dagen, av en tjej som gått samma utbildning. Ska köpa resten av böckerna från henne också, men just nu så tillåter inte ekonomin några sådana inköp. Men pengarna kommer väl snart, så då kan jag köpa de böcker som behövs. Bra att köpa dem begagnat, för de är satans dyra som nya.
Snart är det dags att åka till Östersund. Kommer förvisso att bli himla kul, men... det är ett stort MEN. Jag kommer att sakna mina barn så att jag nästan går sönder. Jag kan ibland komma att tänka på det om kvällarna när jag ska sova. När Theo har krupit intill mig, och drar låna djupa andetag, och jag hör att han sover djupt. Då ligger jag där och tänker, tänker på hur det kommer att kännas at ligga i en säng alldeles själv, utan en Theo som ligger och snusar tätt intill. Gråter vid tanken på det, jag vet ju så väl att han har det bra med sin pappa, och att jag länge tjatat om egentid... Men i 4 dagar, och 4 nätter... det är mycket... nästan för mycket. Och skrämmande är det när jag tänker att det inte bara är en gång som jag ska åka iväg. Såklart jag kommer att klara av det, det vet jag, för det måste jag... men det är ändå tankar som väcks...
Idag tänkte jag att jag skulle försöka skicka in min studieförsäkran, men jag hittade för det första inte adressen dit, eller jag hittade en adress, men jag vet inte om det är rätt adress. Skrev ett brev till hon som har hand om utbildningen, men jag har inte fått något svar, trots att jag skrev redan i förmiddags. Inte alldeles lätt att få tag i folket där.
Nu är det snart bolibompa, jag ska nog gå upp och duscha... mest skulle jag vilja sova, har varit så himla trött den sista veckan.
Jag hoppas att ni har haft en bättre vecka än vad jag har haft! Nu ska jag roa en liten plutt!

Kommentarer
Postat av: Malin B

Å, jag förstår dig precis i din tankegång att lämna barnen. Kom i håg att det alltid bara är mamman som "lider". Barnen har det bra med den de är.

Blir det många turer norröver?

2009-09-11 @ 08:48:00
URL: http://malinbayard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0