Diskriminering

Visst är det väl lite diskriminerande ibland? Till exempel så säger de ju att man kan få 50 000 i rabatt, vid köp av ny bil... men tänk om inte jag vill köpa en ny bil, utan bara vill ha kvar min gamla (eller våran gamla i detta fall), kan inte vi bara få 50 000 i handen då, som vi får köpa vad vi vill för?
Eller varför vinner bara vissa 150 miljoner, och vissa bara 1? och vi inga pengar alls? Trots att vi provat på lotto... Diskriminering och jag och sambon kommit överens om att det är.
Idag har jag varit på ljusparty hos Ellie, det var jätte trevligt, mycket fint har det kommit sen jag var på ljusparty senast. Mycket nytt, som jag gärna skulle ha i mitt hem, men jag tror att min andra halva inte tycker samma sak. Han tycker redan att jag har för mycket ljuslhållare. På ljuspartyt så fick vi pastasallad, som smakade jättebra. Nathalie var med, hon lekte med en jämnårig där, de hade riktigt kul, och Nathalie tyckte inte riktigt att vi skulle åka hem. För ett par dagar sen så sa Nathalie att hon inte  alls tyckte om pastasallad, idag smällde hon i sig 3 portioner, måste alltså ha varit nåt magiskt med den där salladen. Tack för en trevlig stund Ellie.
Jag ska ha visning längre fram, är det tänkt. Har betämt datum och tid, så nu hoppas jag att inget krockar med mina planer.
Imorgon börjar skolan, mitt första steg mot att bli Läkarsekreterare.
vem vet, så här kanske jag sitter om ett år på en vårdcentral eller sjukhus...
I förmiddags så sjöng jag med kören, fick beröm från han som spelar piano, och från en hel del andra i kören. Som verkligen, verkligen vill att jag ska fortsätta. Och jag ska sannerligen försöka. Det är trevligt att sjunga, man får extra energi, och så blir man glad. Under gudstjänsten idag så serverades det nattvard, jag tog inget... Jag är inte troende... Ett tag tänkte jag ta det för syns skull, men jag lät bli, det skulle kännas så fejkat. Har redan provat på det där... när man läste till konfirmationen, så fick man ju prova det där. Nu var det visserligen inte riktigt samma bröd, för detta var en rund brödskiva som de bröt i bitar, istället för de där platta oblaterna som smakar papper, som i alla fall jag fick i kyrkan.
På tal om nattvard, så skulle man här få ett varsitt "glas". Såg ut som små kromfärgade snapsglas. Det första jag kom att tänka på var att den där grejen måste vara perfekt om man ska ha shotrace... Den var rund, hade plats för rätt många "glas", prefekt alltså. Orena tankar jag har... haha.
Klockan börjar ticka iväg, jag ska sätta mig och läsa klart lite saker tills imorgon, då skolan ju faktiskt börjar... Men det är bara en chatt imorgon, under en timme, vad jag ska hinna få svar på då, har jag ingen större aning om, men andra kanske har samma frågor som jag, så jag får nog svar i alla fall :).
Jag har fastnat för ett rätt larvigt spel, egentligen, men lite kul är det ändå. Testa genom att klicka på länken nedan:
http://mrswoody.mybrute.com
Ha en bra kväll alla!

Kommentarer
Postat av: Malin B

Lycka till med utbildningen!

Jag brukar inte ta nattvard jag heller...

2009-09-14 @ 09:03:36
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Elin - Ett hus till oss

Så spännande med utbildningen, lycka till!

2009-09-14 @ 14:53:57
URL: http://etthustilloss.blogg.se/
Postat av: Anna

Lycka till med skolan hoppas det känns som att du hittat rätt. Själv blev jag klar i våras och har nu ett vikariat på Infektionskliniken här där jag bor trots anställningsstopp... :o)

2009-09-14 @ 21:22:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0