En lång dag!

Idag började vi 8:30, slutade 19:00. Men då fick vi mat av Lernia, som bestod av pastasallad. Efter det serverades kaffe, och en bit till det. Det smakade bra alltihopa, biten var lite väl mastig och söt för min smak, men helt okej ändå.
Denna dagen har annars varit väldigt lärorik, har gått igenom mycket idag. Mycket är väldigt intressant, men det kommer nog att bli himla svårt att lära sig en massa latinska termer. Men det ska väl gå det också, hoppas jag.
Vet inte om jag berättat att mor min är med mig här i Östersund, hon erbjöd sig att betala för upphälle och tågresa, så jag tyckte ju hon kunde få följa med då ;). Men just nu så sitter hon mest och är sur, för att jag inte kunde hitta rätt bild på nån svamp på datorn åt henne. Försökte förklara för henne att jag inte kan styra över vilka bilder andra lägger ut, men det gick inte in. Innan det ville hon ha svar på det här med bredband, försökte snällt förklara att det beror på vilket abbonemang man har, och vilken typ av bredband man har. Hon trodde att allt var lika, allt kostade lika mycket osv. Jag får väl trösta mig med att jag inte ska jobba i någon elektronikbutik när jag är färdig med min utbildning.... Då kanske jag slipper frågor om sådana produkter. Lyckas förklara för många, om datorer, lösa vissa problem osv, men mor min tycks inte förstå hur pedagogisk man än är. Nog om det.
Staden Östersund är annars en fin stad, mycket affärer, som jag tyvärr inte hunnit gå in i, för vi har varit i skolan hela långa dagarna. Det jag söker efter just nu, är en tidning, så jag har nåt att titta i när vi åker hem imorgon.
Hade videosamtal med Erik och Theo idag, och det var nästan så att jag började gråta... Nathalie hade redan somnat så henne kunde jag tyvärr inte prata med. Snart ska jag gå och borsta gaddarna, och sen krypa ner i sängen. Inte för att jag är överdrivet trött, men jag tänkte att tiden fram tills jag får åka hem kanske går lite snabbare då. Å andra sidan så vaknar jag ju när klockan är 6, och då har jag ju inte så mycket att göra. Eller jag har inget att göra, kan man säga. Mor min ligger och sover vid den tiden. Och börjar jag försöka smyga runt bland mina grejer här så vaknar hon ju... Så jag försöker ligga kvar i sängen till klockan 7, men det är segt.
Kanske skulle man gå och duscha, så har jag det gjort imorgon bitti, och då kan jag ju vara vaken lite längre, och där med så kanske man kan vara vaken lite längre nu. Ja, så gör jag nog.
Hoppas att ni andra har haft en bra dag!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0