Första dagens kväll

Det känns som att det kommer ta lång tid, de här dagarna. Jag saknade barnen mest i morse, då när jag brukar ge dem frukost, förbereda för dagis och skola, och sen köra iväg dem till samma ställe. I morse hade jag bara mig själv att tänka på, och det kändes så tomt.
Vid den här tiden på kvällen i vanliga fall, så brukar jag och Erik sitta och prata, sitta vid datorn, eller kolla på tv. Ibland händer det att vi festar till det, och sitter och äter lite glass. Nu sitter jag här, ensam, och kollar på tv, och har datorn i mitt knä. Det känns så ensamt... Så nu sitter jag här och saknar Erik, han som jag trodde att jag inte skulle sakna så mycket. Självklart så visste ju att jag skulle sakna honom med, men inte så här mycket.
Så om jag saknar min familj så här mycket nu, så kommer jag väl knappt kunna berga mig tills jag kommer hem.
Idag då, så har det faktiskt varit bra, trevliga klasskamrater, och trevliga lärare. Men det vart en lång dag. Imorgon blir den ännu längre. Då börjar vi 8:30 och håller på till 20:00, det blir en mycket lång dag. Visserligen ska de sista timmarna mest vara att umgås med sina klasskamrater, så det blir ju inte riktigt lika mycket korvstoppning. Idag var det annars en ganska tråkig dag, ur utbildningssynpunkt. De gick igenom hur vårat plattform fungerade. Tyvärr får jag väl säga så kan jag redan programet, så att gå igenom det idag, var inte alldeles kul, kan jag säga. Jag hade tråkigt fram till klockan 15 typ, då kom det igång med lite diskussion, då vart det lite intressant i alla fall.
Saknar Erik, inte svarar han på msn heller, så jag hinner inte säga nåt till honom ikväll, gissar jag. För ska jag ju upp mycket, mycket tidigare imorgon. Fast man vet ju inte, jag kanske vaknar samma tid imorgon bitti, som jag gjorde idag...
Nähe... nu har jag väl inget mer att skriva om, hoppas att ni haft en bra dag!!

Kommentarer
Postat av: Malin B

Det kanske är lite "bra" att sakna varandra ibland?

När man är ensam har man ju hur som helst tid till att "tänka till".

Jag har läst ifatt en massa inlägg nu på morgonkulan och DU, så himla härligt med rosorna! =)

2009-09-28 @ 07:47:29
URL: http://malinbayard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0